Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny skrivare, bläck eller laser?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa en A3-skrivare. Har inte använt bläckskrivare på mer än 10 år pga höga kostnader, intorkade patroner, bläck som smetar etc. "Bläckskrivare suger elefantsnabel" har varit min devis.

Men - det här har kanske ändrats? Hur är det att äga en bläckstråleskrivare 2013? Det är ju hyfsat hög skillnad i pris så det är kanske värt att satsa på bläck i alla fall?

Åsikter?

Det beror över på hur mkt du ska skriva ut. Driftkostnad på laser är oftast lägre i längden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-26 18:48

Jag använder S/V-laser hemma då det är billigt och håller länge utan underhåll, mestadels skriver jag ut text och andra enkla utskrifter. När jag jag vill ha något i fotokvalitet beställer jag det från Crimson. Från Crimson får jag utskrifter i hög kvalitet med papper i hög kvalitet för priser som inte är allt för dyra. För mig är Bläckstråleskrivare av hög kvalitet alldeles för dyra i drift för att jag vill ha en sådan i mitt hem. Min åsikt.

Driftskostnaden är såklart viktig, men jag byter skrivare en gång varje år, så det blir i praktiken ett icke-problem...

Jag tror jag ska prova en HP 7000. Tänk att bli positivt överraskad, det skulle ju vara kul!

Har en Canon MP990 (6 färgs bläckstråle m skanner), Köpt 2011. Har inte råkat ut för intorkade patroner än men ibland väsnas den en hel del precis efter jag slagit på den, låter som om den flyttar runt hela innanmätet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-26 23:09

Efter 4-5 intorkade bläckskrivare (HP,Lexmark) svor jag att aldrig mer köpa en bläckskrivare. Då fick jag en Canon MP630 som stått ouppackad i två-tre år. Startade i julas och skrev ut i överraskande kvalitet. Sen fick den stå stilla tills början av april, skrev ut, inga problem. Men jag står fast, jag kommer aldrig mer köpa en bläckskrivare, sånt jobb gör Crimson bäst!

Senast redigerat 2013-04-26 23:33
1
Bevaka tråden