Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är Eizo FlexScan EV2736W

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är Eizo FlexScan EV2736W med t.ex. BL och kvalitén av färgerna jämfört med Dell 2713H

Med vänlig hälsning

Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-09 17:04

Om du menar "27" FlexScan EV2736W WideScreen LED" så är den som jag förstår det inte en skärm tänk för kvalitén av färgerna. Det är en 8-bit panel med mer fokus på "ECO" än "pro color work".

Ursprungligen av Eizo.com:

De ergonomiska och ekologiska funktionerna som denna 27” skärm har gör kontorsarbete mer bekvämt samtidigt som den håller koll på energiförbrukningen. Den kommer även att ge dig sinnesro med sin 5-års garanti.

Stämmer bra dock vill jag har en allround skärm med lite av allt på hobby nivå, photo, video m.m. Vad jag vet så är väl Dell också en 8 bits panel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-09 19:51

Dell har två modeller:

U2713H
- 10-bit colour depth
- Wide gamut
- GB-LED backlighting
- 14-bit programmable LUT

2713HM
- 8-bit colour depth
- Standard colour gamut
- W-LED backlighting

Den ena är mer "prosumer" och den andra "consumer". Jag köpte en Eizo Foris 2333 just som "hobby foto / video monitor" hemma. Den är bra och relativt billig. Dock är den låst till sRGB och är därmed inte wide-gamut. Den är även anpassad för spel.

Frågan är om Eizo FlexScan EV2736W om det har bättre kvalité än Dell 2713H när det kommer till just BL = Backlight Bleeding.
Jag hade en Dell 2713H som tyvärr hade rätt mycket BL och fått byta ut skärmen flera gånger utan resultat. Det slutade med ett återköp. Ny tänker jag på Eizo FlexScan EV2736W och om Eizo håller bättre kvalité än dell 2713H.

1
Bevaka tråden