Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify ändrar skärmen vid AirPlay

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-29 21:10

När jag kör Spotify via min MBA till Apple TV så ställs skärmen på datorn om. Vad beror det på? Kan jag slippa det? Inte går det tillbaka heller. Efter att ha stänkt av AirPlay så återställs upplösningen(?) men fönstren är inte som innan. De är mindre.

  • Medlem
  • 2013-03-29 21:26

Jag kör inte spotify så jag vet inte. Men här kommer iaf en gissning.
Din ATV stödjer endast 1080p, din dator 1300 x 900 eller något sådant. Det är nog därför det händer. Är det inte så att den ändrar till 720p? Kolla i systeminställningarna.

  • Medlem
  • 2013-03-29 21:44
Ursprungligen av xms67:

När jag kör Spotify via min MBA till Apple TV så ställs skärmen på datorn om. Vad beror det på? Kan jag slippa det? Inte går det tillbaka heller. Efter att ha stänkt av AirPlay så återställs upplösningen(?) men fönstren är inte som innan. De är mindre.

Det du kan testa är att inne i ATV:n's meny så kan du klicka in på airplay så kan du sätta på överskanning eller något åt det hållet, gör det. Vet inte exakt ur minnet vad det heter eller hur man går in där.

Sen i datorn kan du göra följande:
System Preferences -> Displays -> Best for built-in display

Använder min MBP late 2011 och har inte samma problem som dig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-03-29 22:34
Ursprungligen av xms67:

När jag kör Spotify via min MBA till Apple TV så ställs skärmen på datorn om. Vad beror det på? Kan jag slippa det? Inte går det tillbaka heller. Efter att ha stänkt av AirPlay så återställs upplösningen(?) men fönstren är inte som innan. De är mindre.

Det blir så när man kör skärmdubblering till en tv. Det är för att det ska bli samma storleksförhållande på båda skärmarna. Behöver du verkligen bild ut när du kör Spotify? Om du inte behöver det, alt-klicka på ljudsymbolen i menyraden och kör bara ut ljudet till AppleTVn så blir det nog bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-29 22:46
Ursprungligen av Vassius:

Det blir så när man kör skärmdubblering till en tv. Det är för att det ska bli samma storleksförhållande på båda skärmarna. Behöver du verkligen bild ut när du kör Spotify? Om du inte behöver det, alt-klicka på ljudsymbolen i menyraden och kör bara ut ljudet till AppleTVn så blir det nog bättre.

Visst faktiskt inte att det gick. Ska kolla, för bild behövs inte alls!

1
Bevaka tråden