Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny dator: lägga över från TM eller starta från början?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min nya dator, rMBP, kommer inom kort. Nu har jag en iMac jag haft i tre år och som börjar bli lite seg. Jag undrar: hur skulle du göra, skulle du importera rubbet från Time Machine-backupen eller skulle du börja om från början och lägga över alla dokument men bara installera de program du behöver när du behöver dem?

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Min nya dator, rMBP, kommer inom kort. Nu har jag en iMac jag haft i tre år och som börjar bli lite seg. Jag undrar: hur skulle du göra, skulle du importera rubbet från Time Machine-backupen eller skulle du börja om från början och lägga över alla dokument men bara installera de program du behöver när du behöver dem?

Jag skulle lägga över allt jag behövde annars skulle jag köra fräscht.

Jag lutar nog åt det också. Mitt största aber är att jag förlorar min Time Machine-backup. Det är nästan två års filer som ligger i den. Trist att förlora dem, även om jag antagligen aldrig kommer behöva de allra flesta.

Fast enligt den här artikeln: https://discussions.apple.com/thread/4151882?... kanske det går att bevara min TM-backup. Lovande!

Varför skulle du förlora din TM-backup? Du använder flyttassistenten för att flytta över grejer från backupen. Låt den för övrigt ligga kvar.

Jo, men jag vill fortsätta göra backup på den, liksom. Det gick inte så jag får skippa det. Filerna får ligga kvar, dock.

1
Bevaka tråden