Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betydligt mindre A5-processor i senaste Apple TV

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den uppdaterade modellen av tredje generationens Apple TV har börjat levereras till kunder. En titt på insidan avslöjar en betydligt mindre processor än i föregående generation.

Läs hela artikeln här

På riktigt? Jag köpte en Apple TV i helgen. Hur ser jag om den har den nya processorn förutom att öppna upp den?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-11 19:32
Ursprungligen av pennywize:

På riktigt? Jag köpte en Apple TV i helgen. Hur ser jag om den har den nya processorn förutom att öppna upp den?

Processorn är inte ny, bara mindre, det spelar ingen roll vilken du har.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-11 20:07

@pennywise: Läs artikeln igen, där står de olika A-numren.

Ursprungligen av kenjon:

@pennywise: Läs artikeln igen, där står de olika A-numren.

Nja, A-numren står ju där, men i helt fel sammanhang. Så det är kanske inte så lätt att förstå det när man läser artikeln. I artikeln står det att det är processorn som har de där beteckningarna. Och det stämmer ju inte alls. För processorbeteckningarna är i själva verket något i stil med S5L8947.

A1427 (=den gamla) och A1469 (=den nya) är ju artikelnumret för hela produkten, dvs hela Apple TVn, inte bara processorn.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, A-numren står ju där, men i helt fel sammanhang. Så det är kanske inte så lätt att förstå det när man läser artikeln. I artikeln står det att det är processorn som har de där beteckningarna. Och det stämmer ju inte alls. För processorbeteckningarna är i själva verket något i stil med S5L8947.

A1427 (=den gamla) och A1469 (=den nya) är ju artikelnumret för hela produkten, dvs hela Apple TVn, inte bara processorn.

Tack för det. Artikeln är uppdaterad. Använd gärna rättningsfunktionen under artiklar för att rapportera fel.

1
Bevaka tråden