Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gesture Motion Control

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

blev grymt imponerad av den här produkten

. Är sjukt sugen på att köpa en sådan här och koppla till min Mac Mini som är kopplad till TV:n

Pris ca 700 spänn inkl frakt ... och det är seriöst !

Blog | LEAP Motion

läs mer på cnet

Leap Motion: 3D hands-free motion control, unbound | Cutting Edge - CNET News

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-21 16:23

Do it - buy it!

Verkar intressant

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-21 18:58
Ursprungligen av zinned:

Do it - buy it!

Verkar intressant

Ok, två stycken är beställda.

Verkligen. Kan man göra hälften av vad som visas i demot är jag nöjd.

Från deras facebooksida svarar de när de beräknar leverans: ”our current goal is to ship the product towards the end of this year.”

Blir det inte jobbigt att vifta med armarna i luften hela tiden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-21 17:37

Man får väl ordna ett armstöd eller något som man kan ha armbågarna på

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-27 09:53

?Mitt inlägg tappade tyvärr tråden till GOTFREDSEN av någon anledning

Senast redigerat 2013-03-02 02:06
  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-27 10:24

LEAP Motion

?Hej där alla LEAP Motion Freekar! Äntligen börjar det bli dags för leveranser på denna produkt. Förbeställde en förra sommaren och hade glömt bort mitt behov tills igår. www.leapmotion.com. Glöm inte att beställa eller se över er förbeställning med login, konto, etc.

Tråden brast igen...

Senast redigerat 2013-03-02 02:06
  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-27 10:28

Känns som den är omsprungen av www.getmyo.com

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-27 10:44
Ursprungligen av zappee:

Känns som den är omsprungen av www.getmyo.com

?Tack! Det förbeställda är off innan det nått kunden. Bäst att ändra betende och inte förbeställa denna också.

Senast redigerat 2013-03-02 02:07
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-27 10:49
Ursprungligen av zappee:

Känns som den är omsprungen av www.getmyo.com

Tvärt om, tycker jag. Den senare kräver ju att du har enheten på din kropp samt att den endast kan hantera en lems rörelser, inte flera.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-27 11:00
Ursprungligen av zinned:

Tvärt om, tycker jag. Den senare kräver ju att du har enheten på din kropp samt att den endast kan hantera en lems rörelser, inte flera.

Å andra sidan behöver du inte ha en pryl vid din dator och kan också styra typ din iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-27 11:05
Ursprungligen av zappee:

Å andra sidan behöver du inte ha en pryl vid din dator och kan också styra typ din iPhone.

Sant. Dock kan jag inte se något behov alls av att styra sin iPhone på detta sättet, det gör man med händerna då du ändå behöver ha den tillgänglig för att se på skärmen. Sedan gällande datorn så behöver du ju ha produkten vid denna, oavsett vilken av de två produkterna man använder.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-27 11:11
Ursprungligen av zinned:

Sant. Dock kan jag inte se något behov alls av att styra sin iPhone på detta sättet, det gör man med händerna då du ändå behöver ha den tillgänglig för att se på skärmen. Sedan gällande datorn så behöver du ju ha produkten vid denna, oavsett vilken av de två produkterna man använder.

Men om du har flera datorer/ATVs o.s.v?
Då blir det jobbigare

Jag tycker det verkar vara en cool pryl med oändliga möjligheter, precis som deras video visar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-27 11:35
Ursprungligen av zappee:

Men om du har flera datorer/ATVs o.s.v?
Då blir det jobbigare

Jag tycker det verkar vara en cool pryl med oändliga möjligheter, precis som deras video visar.

Sant, men det är ju samma för båda två...dessutom så kör ju den ena över BT och du måste ju koppla ur den från ena datorn och ansluta till andra, oavsett om det är via BT eller USB. Fördelen med den på armen skulle ju då vara eventuell styrning av ATV, det kan jag köpa.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-27 12:16
Ursprungligen av zinned:

Sant, men det är ju samma för båda två...dessutom så kör ju den ena över BT och du måste ju koppla ur den från ena datorn och ansluta till andra, oavsett om det är via BT eller USB. Fördelen med den på armen skulle ju då vara eventuell styrning av ATV, det kan jag köpa.

?Kul att den sovande tråden väcktes upp ur sin djupa dvala. Behåller min LEAP Motion. Jag har ingen QuadroCopter eller vad de nu heter, för till den och andra absolut nödvändiga prylar går det inte att sitta fast vid datorn. Väntar man tillräckligt länge kommer den kanske att finnas i den sedan länge beryktade iWatchen...

Senast redigerat 2013-03-02 02:08
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-27 13:58

Har du fått den? Recension?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-27 15:27
Ursprungligen av kenjon:

Har du fått den? Recension?

?Nej jag har inte fått den ännu. Först ska kontot belastas och sedan tar det väl några dagar för bananbåten att hitta Europa etc. Jag borde ligga rätt bra till om det finns någon turordning. Återkommer med recension i denna tråd när jag nystat färdigt.

Senast redigerat 2013-03-02 02:09
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-02-27 19:05
Ursprungligen av kenjon:

Har du fått den? Recension?

Nej, skickas ut 13:e Maj.
https://forums.leapmotion.com/showthread.php?...

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-27 19:14
Ursprungligen av reboot81:

?För dig som beställt 2st blir det kanske till att köra den andra samtidigt med fötterna. Det kan bli intressant...

Senast redigerat 2013-03-02 02:09
  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-27 21:54
Ursprungligen av mac+:

Kul att den sovande tråden väcktes upp ur sin djupa dvala. Behåller min LEAP Motion. Jag har ingen QuadroCopter eller vad de nu heter, för till den och andra absolut nödvändiga prylar går det inte att sitta fast vid datorn. Väntar man tillräckligt länge kommer den kanske att finnas i den sedan länge beryktade iWatchen...

Hehe, jag beställde en Myo så får vi helt enkelt se

  • Medlem
  • ?
  • 2013-02-27 22:34
Ursprungligen av zappee:

Hehe, jag beställde en Myo så får vi helt enkelt se

?Kul, då får vi jämföra våra recensioner när vi labbat klart. Frågan är om våra kommande "Motion controler" går under begreppet hands free när man måste fäkta med händerna?

Senast redigerat 2013-03-02 02:08
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-02-28 07:40

Beställde också en i juli förra året...ser fram emot den med spänning...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-28 17:17

Det gjorde visst jag också, fick mail från dem

  • Medlem
  • ?
  • 2013-03-04 00:04
Ursprungligen av kenjon:

Det gjorde visst jag också, fick mail från dem

?Välkommen till beställarna! Fortsätter det så här blir vi snart delar av en promille utav 99mac:s medlemmar som kan skriva sin recension. Hälsan framför datorn kräver motion med en motion.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-29 16:33

?LEAP Motion News...
Ny release date! Det blir 22 Juli eller ska vi satsa på att vi förbeställare får den i höstmörkret i år.
Lite siffror: Flera 100.000-tals är förbeställda från 150 länder, 600.000 enheter tilllverkade, 12.000 utvecklare kämpar med anpassning av program.
i´m still waiting...
+ Google Earth är anpassad till LEAP Motion. Finns mycket sevärt på tuben om detta.

Senast redigerat 2013-04-29 16:43
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-15 23:56

Nu finns ju bilder på boxade enheter på bloggen, tillverkas nu i tre fabriker och nästa vecka ska första omgången beställare få sina enheter.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-07-20 14:05
Ursprungligen av reboot81:

Nu finns ju bilder på boxade enheter på bloggen, tillverkas nu i tre fabriker och nästa vecka ska första omgången beställare få sina enheter.

?Nu är min LEAP Motion skickad och beräknas komma på ons 23/7. Det ska bli spännande att prova efter alla TUBE-filmer som varit substitut hittills.

Någon som har koll om man kan styra Plex Home Theater med den?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-07-20 20:22
Ursprungligen av mac+:

?Nu är min LEAP Motion skickad och beräknas komma på ons 23/7. Det ska bli spännande att prova efter alla TUBE-filmer som varit substitut hittills.

Nu är du ute och cyklar... Den 23:e är en tisdag och då ska min också komma...

  • Medlem
  • ?
  • 2013-07-20 22:43
Ursprungligen av lasselu:

Nu är du ute och cyklar... Den 23:e är en tisdag och då ska min också komma...

?Segway är också en cykel ?, och min kommer också den 23:e.

Bevaka tråden