Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

logikkortet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2013-02-18 18:36

kan jag ta delar från min compaq för att laga logikkortet ? det är en som kallar sig datorexperten och tar 500kr och jag tycker det låter billiigt och bra för den servicen då apple tar så mycket betalt

Du får nog förklara mer.

Vad är sönder på logikkortet? Säger datorexperten att denne kan göra det för 500kr, kör på.

Man kan laga flygplan med häftmassa.

  • Medlem
  • 2013-02-18 19:19

En gång för länge sedan experimenterade jag med ett processorkort från en Powermac G4. Pillade bort en jumper för att se om jag kunde öka processorfrekvensen. Det gick inte. Så jag gick med kortet till en lokal TV-reparatör och bad honom löda en brygga på nämnda ställe. Det gjorde han för 20 kronor, tror jag det var. Sedan funkade processorkortet igen. Något år efter detta slog han igen butiken. Folk reparerar väl inte TV-apparater längre. Men visst kan man laga elektronik med annan elektronik. Det beror på vad som har gått sönder. Kondensatorer är ju rätt lika oavsett. Specialchip och processorer är det väl annat med.

1
Bevaka tråden