Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på liten laserskrivare.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 14:56

Hej
Eftersom det numera så trötta och hybrisdrabbade företaget Apple fortfarande inte orkat fixat buggen med att tillåta mig installera min skrivare "Samsung ML-1660" även fast jag installerar drivarna själv så måste jag köpa en ny skrivare... eller... slänga ut Apple...

Så jag tänkte ge Apple en chans till och helt enkelt höra om någon har tips på en liten skrivare som ryms i ett skåp.

(Den som jag har är (W x D x H) 341 x 224 x 184mm)

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-10 07:39

Jag har också en sån Samsung-skrivare. Inga problem med att installera drivisar. Gjorde det förra veckan på sonens MBP med Mountain Lion, det gick som smort.

  • Medlem
  • 2013-02-10 10:06

Att installera egna program kräver att man låser upp det i Systeminställningar, det vet jag, trots att jag inte själv har Mountain Lion. Men det går. Det kanske är den inställningen som behöver göras? Annars hittade jag drivrutiner med mera här:

http://www.samsung.com/ae/support/model/ML-16...

Ursprungligen av Fredric:

...inte orkat fixat buggen med att tillåta mig installera min skrivare...

Vilken bugg?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-10 13:57
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken bugg?

Undrade samma sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-10 14:09

Buggen har med Apples programuppdateringsservern för skrivare att göra, och när jag googlade så var det skrämmande många som hade samma problem som jag, dvs OSX stoppar en från att installera skrivaren eftersom den först vill hämta en uppdatering som den sedan inte hittar... Jag kör och har kört min skrivare via AirPort, det har funkat i alla år, men inte sedan 10.8, då har detta slutat att fungera för mig och många många många många många mångamånga många många andra. Jag har provat allt, har laddat ned och installerat samsungdrivar från Apple, samt även från Samsung, så fungerande drivar finns, funkar när jag lägger in den via USB, men det känns lite 2001 enligt mig.

När jag ska inastallera skrivaren så hittar den skrivaren i nätverket.

1. Ställer in ”Samsung ML-1660 Series”…
Programvara för den här skrivaren finns tillgänglig hos Apple. Vill du hämta den och installera den?

AVBRYT alt HÄMTA OCH INSTALLERA (För att gå vidare kan jag bara välja det senare, alternativet är att avbryta processen)

2. "Ställer in ”Samsung ML-1660 AirPort Express”… Kan inte installera programvaran för Samsung ML-1660 Series eftersom den inte finns tillgänglig på programuppdateringsservern just nu."

Här har vi moment 22 som fortfarande drabbar mig och en skrämmande massa människor.

Varför måste den gå via programuppdateringsservern?? När det uppenbart är problem med var och varannan skrivare om man kollar runt lite på nätet, varför kan man inte skita i det? Jag har ju drivarna installerade, drivar som enligt Apple ska fungera med 10.8.

Tiden med skrivaren gömd i ett skåp är över, nu måste den stå vid datorn för att jag ska kunna använda den, eller köpa ny skrivare, eftersom jag knappast tror att Apple kommer att fixa detta. Och eftersom jag inte vill ha en ful jävla skrivare på golvet vid skrivbordet så tänkte jag köpa en ny, därav min fråga.

  • Medlem
  • 2013-02-11 20:20

Jag köpte en Samsung Ml-2160, den billigaste laserskrivaren på Dustin. Den är liten och fungerar bra (efter en fabriksåterställning av Airport). Inget Airprint, men det är ok ändå. Har senaste MacBook Air.

Annars finns ju dehäringa Brother Pocketjet. Supersmå och superdyra

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-12 08:21

Jag har en Samsung ML-2850 sedan 2008 (tror jag). Hade jag haft behov idag hade jag köpt motsvarande skrivare fast med trådlöst nätverk och kanske tom AirPrint (om det fanns). Den är snabb, har dubbelsidig utskrift och är mycket liten på skrivbordet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-14 19:35

Jag har en Samsung ML- 2165W , liten och kompakt så smidig. Jättenöjd med den. Kostade ingenting och printar snyggt för mindre behov.

1
Bevaka tråden