Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur konfigurera Hotmail i programmet Mail?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-19 13:26

Jag hade tänkt att börja använda programmet Mail. Jag har försökt att göra ett konto för mitt hotmailkonto. Vad sätter jag som server för inkommande e-post och server för utgående e-post för att det skall fungera? Jag har försökt med pop.hotmail.com för inkommande och smtp.hotmail.com för utgående men det verkar inte fungera....

Testa att ladda hem och installera pluginen httpmail till Mail. Har testat en tidigare version för ett tag sen som funkade alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • 2003-07-19 15:45

Enligt instruktionerna så skall tillägget installeras i
Macintosh HD / Users / [current user name] / Library / Mail / Bundles

Jag hittar ner till Mailfoldern. Där finns ingen Bundles-mapp. Vad motsvarar Bundles när jag använder Svenskt system?

Det heter nog samma även under svenskt system. Testa att helt enkelt att göra en mapp som heter "Bundles" och lägg pluginen där.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-19 16:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av MP
Enligt instruktionerna så skall tillägget installeras i
Macintosh HD / Users / [current user name] / Library / Mail / Bundles

Jag hittar ner till Mailfoldern. Där finns ingen Bundles-mapp. Vad motsvarar Bundles när jag använder Svenskt system?

Ladda ner installeraren istället!

installer-1.21.dmg.bz2

  • Medlem
  • 2003-07-19 19:10

Det fungerade bättre. Jag vet dock fortfarande vilka servers som skall anges. Nu står det att kontot är inaktivt i Mail.:(

  • Oregistrerad
  • 2003-07-19 20:45

Prova detta....
Server för inkommande e-post = hotmail.com
Användarnamn = din hotmailadress@hotmail.com (e-postadressen)
Lösen = ditt lösen till hotmail
Server för utgående e-post = ingen har jag det på, skickar ingen mail från det kontot, prova smtp.hotmail.com kanske, jag vet inte

Lycka tilljavascript:smilie(':)')

//Teeway

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-19 21:24

Hotmail är ingen POP-mail, bara en webmail, vad jag har förstått. Därför borde det inte finnas nån smtp eller pop-server att skriva in.

I Entourage behöver man inte skriva in dessa uppgifter om man har en hotmail-adress. Det är därför det funkar där. Men Mail har inte den funktionen (verkar inte så iaf).

1
Bevaka tråden