Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte server för inkommande e-post!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • SmÃ¥lands Rydaholm, Jönköpings Län, Sweden, Sweden
  • 2013-01-22 22:23

Hej!
Jag har precis köpt en mac pro 13.
Har lagt in mailen och servern för en ort( är på två olika orter och jobbar)
Men nu när jag är "Hemma" Så hittar jag inte vilken server jag har inkommade epost för.
Hur hittar man det?
Jag hade Windows innan men lyckas inte hitta de någonstans på internet. Eftersom jag inte vet vilken server jag har. Någon som vet hur man tittar det?
Tack för alla svar!!!
Mvh Nathalie

Senast redigerat 2013-01-22 22:34

Hej,

Välkommen till 99mac.

Din leverantör av e-post lär förmodligen kunna berätta för dig vilken server du ska ange för inkommande e-post. Du ger ju ingen information här vilken leverantör du har, så då är det svårt för oss att hjälpa dig.

  • Medlem
  • SmÃ¥lands Rydaholm, Jönköpings Län, Sweden, Sweden
  • 2013-01-22 22:45

okej, ja vet faktiskt inte riktigt vilken leverantör jag har, men jag tror det är Telia.
Men kan man inte se de i datorn?

Ursprungligen av Nathalie Lindqvist:

okej, ja vet faktiskt inte riktigt vilken leverantör jag har, men jag tror det är Telia.
Men kan man inte se de i datorn?

Du kan antagligen se detta på Telias supportsidor på internet, men du kan så klart inte se det direkt i OS X.

När du skriver inlägg här så kommer det en hel del text som inte bör ska vara i ditt inlägg. Jag har gjort två redigeringar för att ta bort detta eftersom det antagligen inte är din avsikt, men du vill nog gärna fundera över varför detta sker. Kan bli något irriterande för en del när man ska läsa dina inlägg.

Du bör ha fått ngn information i samband med att du satte upp kontot första gången.

Prova ring Telias kundtjänst och prata med dem.

  • Medlem
  • SmÃ¥lands Rydaholm, Jönköpings Län, Sweden, Sweden
  • 2013-01-22 22:56

Tack! Jag tror jag löste de nu!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-23 00:09

Jag antar att du vet vilken emailadress du har, då kan du se vem som är din operatör (det som står efter @).

1
Bevaka tråden