Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt i kalendrarna visas inte på telefonen!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gränsfors
  • 2013-01-14 16:58

Sitter här och jämför på iCloud.com samt min Mac´s kalender och den jag har i telefonen, Macen och iCloud är helt i sync, men hälften saknas både på min samt sambons kalender som hon delat med mig.

Vet att lösningen är enkel för att åtgärda detta, men kommer fasen inte ihåg den just nu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-14 22:01

Ta bort ditt iCloudkonto på telefonen, och lägg till det igen?

  • Medlem
  • Gränsfors
  • 2013-01-15 16:55
Ursprungligen av kenjon:

Ta bort ditt iCloudkonto på telefonen, och lägg till det igen?

Fungerade tyvärr Inte för mig nu igen... =/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-15 18:19

Har du flera kalendrar, eller bara en (jag har Hemma och Arbete)? Ligger de under iCloud, eller din enhet, eller kanske under Hotmail?
Det är i telefonen det saknas alltså? Vilken telefon, vilket OS och version?

  • Medlem
  • Gränsfors
  • 2013-01-17 15:21
Ursprungligen av kenjon:

Har du flera kalendrar, eller bara en (jag har Hemma och Arbete)? Ligger de under iCloud, eller din enhet, eller kanske under Hotmail?
Det är i telefonen det saknas alltså? Vilken telefon, vilket OS och version?

Jag har en som är delad med sambon, och jag har hennes delad i min. Ja, de är kopplade mot iCloud och allt finns tillgängligt på min MacBook Pro i Kalender samt på iCloud.com, men inte på min iPhone 5 där jag kör iOS 6.0.2.

Men kommer i helgen att ta backup på allt i kalendern och gör en helt ny en!

Ursprungligen av eth0:

Jag har en som är delad med sambon, och jag har hennes delad i min. Ja, de är kopplade mot iCloud och allt finns tillgängligt på min MacBook Pro i Kalender samt på iCloud.com, men inte på min iPhone 5 där jag kör iOS 6.0.2.

Men kommer i helgen att ta backup på allt i kalendern och gör en helt ny en!

Jag kör kalendern via gmail och det fungerar perfekt i både iPhone - iPad x 2 och Mac. Det är alltså gmail (Google) som sköter synkningen av Apple Kalender i alla fyra. Dessutom Anteckningar och e-post.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-18 07:10

Om du i Kalenderappen på din iPhone klickar på Kalendrar längst upp till vänster, ser du dem inte då?

1
Bevaka tråden