Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt NTFS-filsystem efter avinstallation av NTFS-3G.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ska börja med att förtydliga att jag är total nybörjare på Mac så gör gärna förklaringarna väldigt grundläggande

Har iaf en extern hdd som jag bara kunde "läsa från" när jag kopplade in till min MacBook Air. Sökte runt lite på nätet och hitta programmet NTFS-3G som skulle tillåta mig att även "skriva" på den externa hdd. Drog hem och installera detta. Fungerade inte så jag avinstallera programmet. Nu när jag försöker öppna den externa hdd får jag upp följande meddelande:

Någon som har en (eller flera) idéer på dels vad som är fel och dels hur det går att lösa?

Det verkar inte som den avinstallerats korrekt, från manualen;

Citat:

2.2 Uninstalling NTFS-3G
NTFS-3G can be easily uninstalled using the Uninstall NTFS-3G... button in the NTFS-3G preference pane, which should be available in System Preferences once you have installed the package. See section 4 for a description of the other features in the preference pane.
If this should fail for some reason, an uninstall script exists at the following location: /System/Library/Filesystems/ntfs-3g.fs/Support/uninstall-ntfs-3g.sh

Snyggt jobbat keptang. Förtyfligande till TS, för att köra scriptet:

1. Öppna programmet Terminal

2. Skriv "sudo su" utan citattecken. Ange sedan ditt lösenord och tryck på retur.

3. Skriv in "/System/Library/Filesystems/ntfs-3g.fs/Support/uninstall-ntfs-3g.sh" utan citattecken, tryck retur.

4. Skriv "exit" utan citattecken, tryck retur.

Ursprungligen av hansfilipelo:

2. Skriv "sudo su" utan citattecken. Ange sedan ditt lösenord och tryck på retur.