Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12 Days of Christmas verkar inte funka?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-12-26 10:59

Fick just en push notification om att det nu finns en julklapp på 12 Days of Christmas och det fungerade fint på min iPhone 4 (en håkan hellström-låt som var gratis). På min iPad fick jag också en notis men där står låten listad som 9 kr?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-26 11:14

Inga problem här, med vare sig iPad eller iPhone.

Däremot (nu får någon som har annan info rätta mig här) tycker jag det är skitfult av tre att låtsas att det är deras erbjudande. Fick nämligen ett mail från tre med följande text:

"12 dagar. 12 gratis nedladdningar.
3 och iTunes förlänger julen genom att ge bort en julklapp i form av en gratis nedladdning från iTunes. Varje dag innebär en ny nedladdning och utbudet består av en fantastisk blandning appar och singlar.

Kampanjen startar idag den 26 december på Privat - Privat - tre.se med en nedladdning av Håkan Hellströms låt "Du är snart där". Varje dag fram till och med den 6 januari får du sedan möjlighet till ytterligare nedladdningar. Varje nedladdning är bara tillgänglig i 24 timmar, så se till att inte missa någon nedladdning.

För att kunna delta i 12 Days of Christmas behöver du installera iTunes på din dator samt skapa ett konto i iTunes Store."

Fult av tre....

Senast redigerat 2010-12-26 13:25
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-26 11:43

Ja, det var fan riktigt fult av tre. Frågan är ju vad Apple tycker om det hela. Det var väl inte så länge sen 3 och deras säljare snackade skit om iPhone, bara för att de själva inte sålde telefonen (på den tiden när bara Telia hade iPhone).

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-28 13:11
Ursprungligen av ibish:

Ja, det var fan riktigt fult av tre. Frågan är ju vad Apple tycker om det hela. Det var väl inte så länge sen 3 och deras säljare snackade skit om iPhone, bara för att de själva inte sålde telefonen (på den tiden när bara Telia hade iPhone).

Det vet Apple om och det är inget som Tre gör själva. Det är flera kedjor i Tyskland som skriver likadant och går man in på deras sida så står det att det är kooperation med iTunes och Apple. Så även om det står Tre så är det alltid iTunes som de gör reklam för.

//Rob

Fungerade bra för mig både på iPad och iPhone.

Grisigt av Tre, förvånar mig inte att det är just Tre som gör en sån sak.

Båda gratis även här...
Ett smidigt och som ni säger fult sätt av tre, åka på en räkmacka..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-28 03:23

Fast jag tror Apple har sagt att det är ok för tre att säga så. Jag har O2 i England och alla sms de skickar om det här är skrivna på samma sätt, "On the first day of Christmas, O2 & iTunes gave to me: ..."

Angående Håkan Hellströms-låten så stod det att den skulle kosta 9 kronor men jag tryckte på "köp" ändå och då dök en iOS-dialogruta upp där det stod att priset blivit uppdaterat till 0 kronor.

Och dagens present Toy Story Toons är inte tillgänglig i den svenska affären!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-01 13:32
Ursprungligen av Nilsanders:

Och dagens present Toy Story Toons är inte tillgänglig i den svenska affären!

Jag testade precis och fick ner det. Test igen, det kanske var något tillfälligt fel.

Man skall nog lugna sig lite och se om andra har problemet innan man börjar skriva runt i alla trådar Nilsanders.

Ursprungligen av PeeMaN:

Man skall nog lugna sig lite och se om andra har problemet innan man börjar skriva runt i alla trådar Nilsanders.

När mer än halva dygnet har gått, man har avinstallerat och återinstallerat app:en 12 Days och det bara kommer upp "Din begäran kunde inte genomföras. Objektet som du har begärt är inte tillgängligt just nu i den svenska affären." så börjar man misströsta över Apples åtskillnad inom iTunes Store mellan olika länder och regioner. Ringt en bekant som har fått samma resultat. Och "skriva runt i alla trådar" är väl lite att ta till brösttoner!? Jag har skrivit i den här tråden som jag har uppfattat som att den handlar om problem med 12 days och kastat in ett inlägg i "Nu blir jag sur....." om det!

Jag har samma problem, kan inte heller få ner Toy Story.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-01 16:00

Prova videoappen på telefonen, eller Itunes på datorn. Gick fint för mig på datorn. Det är bara att söka på Toy Story så är de kortfilmerna gratis.

1
Bevaka tråden