Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontantkort i UK?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-27 16:29

Jag ska tillbringa nästan två veckor i England. Tänkte köpa ett kontantkort att använda i iPhone och iPad. Någon som vet vad man bör kika på för bolag? Och visst ska det fungera? Om jag köper ett kontantkort och stoppar i ska det väl bara vara att köra?

Jag använder T-mobile när jag är i London. Funkar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-27 19:50
Ursprungligen av maskh:

Jag använder T-mobile när jag är i London. Funkar bra.

Vet du hur det fungerar med Surf? Är det fri surf eller olika bits på olika abonnemang?

Ursprungligen av xms67:

Vet du hur det fungerar med Surf? Är det fri surf eller olika bits på olika abonnemang?

Samma sak gäller i UK som här; kolla täckningskarta och priser på respektive operatörs hemsida.

Jag var där en sväng i januari, då köpte jag 3's kontantkort med 30 dar fritt internet för 15 pund.

Det fungerade prima.
OBS! Eftersom kortena inte kräver ID så har de begränsat tillgång till material som anses "olämpligt" för barn. Detta undviker man om man i samband med att man köper kortet ber dem avaktivera spärren. I efterhand kan det endast göras om man går personligen till en 3 butik eller om man har engelskt kreditkort.

1
Bevaka tråden