Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mailklient använder du?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2012-12-16 15:06

Har själv kört Postbox senaste 30 dagarna (trial) och är hyfsat nöjd tack vare att jag inte noterat några buggar men tänkte höra vilka klienter ni andra använder så att jag inte missat något självklart alternativ som är mer prisvärt.

Var tidigare ganska förtjust i den inbyggda (Mail) men tröttnade p.g.a. alla dess buggar. Mail som raderades dök upp i inkorgen, mail som markerades som skickade skickades aldrig iväg, mail i draft plockas aldrig bort, det skapas mängder av kopior p.g.a. dess autosparning, etc, etc.

Sparrow har tidigare fått mycket beröm men jag ser ingen poäng i att köpa ett nedlagt program.

En ny klient som verkar ganska lovande är .Mail men den har varit under utveckling i ett halvår och man har fortfarande inte kommit med någon information om när den första beta-versionen kommer. På så vis är det inte ett alternativ i dagsläget.

Vad använder du?

Jag tågar på med Sparrow fortfarande. Fungerar bra för mig och gör sitt jobb. Gillar det främst för att det har ett enkelt användargränssnitt.

Har testat Postbox men blev inte riktigt såld. Hoppas på .Mail istället.

Jag kör med Gmail webklient. Hämtar alla mina mailkonton dit.

Har inte hittat någon bättre klient på någon platform.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-16 15:26

Mail.app använder jag.

Fungerar ypperligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-16 15:56

Jag kör med Mail, funkar som den ska för mig.

  • Medlem
  • 2012-12-16 16:00

Jag använder Gmail (IMAP) i Thunderbird. Det fungerar utmärkt. Och är gratis!

Jag har testat det mesta, men kör enbart Mail nu både på OS X & på iOS. Det jag gillar absolut minst är Gmail, har till & med raderat kontot.

Outlook 2011

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-17 11:56

Hemma = Mail.app - den hanterar 4 olika mailkonton varav 2 är på min exchangeserver och 2 på gmail.
Jobbet = Outlook 2010.

Sen mail på iPhone / iPad.

Kan inte påstå att jag märkt av några buggar alls faktiskt med Mail.

Sparrow

Sparrow på datorn.

Körde Sparrow tidigare på telefonen också, men bytte tillbaka till Apples egen app då Sparrow aldrig fick stöd för push.

1
Bevaka tråden