Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mobiloperatör vill göra det billigare att surfa på resan

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det där kan bli intressant framöver när fogg har fixat avtal med mååånga länders operatörer.

Hyfsat intressant, men jag undrar lite på allvar och lite på skämt hur länge det dröjer innan det blir EU-beslut på att alla erbjudanden om mobilt bredband ska gälla med angivet pris i hela EU. På sätt och vis är det rimligt, när vi nu ska betrakta EU som en nation med fri rörlighet und so weiter. Då borde ett Telia mobilt bredband för 199:- gälla oavsett var i EU man nyttjar det.

Ursprungligen av pmarriott:

Hyfsat intressant, men jag undrar lite på allvar och lite på skämt hur länge det dröjer innan det blir EU-beslut på att alla erbjudanden om mobilt bredband ska gälla med angivet pris i hela EU. På sätt och vis är det rimligt, när vi nu ska betrakta EU som en nation med fri rörlighet und so weiter. Då borde ett Telia mobilt bredband för 199:- gälla oavsett var i EU man nyttjar det.

Håller med.
Fast världen är större än EU, så fler länder tack.

Frågan är väl om foss kan göra det till verklighet..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-10 18:32

Bra ide, men jag tror att marknaden är begränsad. Eller snarare väldigt individuell.

Personligen reser jag ~3ggr utomlands per år och skulle lätt betala 3x149kr för lite surf om USA & Spanien var med.

Hur mycket skulle ni köpa av Fogg, låt säg om EU, Norge, USA, Thailand, Japan, Syd-Korea var med?

Ursprungligen av reboot81:

Bra ide, men jag tror att marknaden är begränsad. Eller snarare väldigt individuell.

Personligen reser jag ~3ggr utomlands per år och skulle lätt betala 3x149kr för lite surf om USA & Spanien var med.

Hur mycket skulle ni köpa av Fogg, låt säg om EU, Norge, USA, Thailand, Japan, Syd-Korea var med?

Det tar hand om 90% av mitt resande. Så jag köper en.

Det är ganska absurt att som svensk stadsbo kan man resa till i princip tre större städer (Stockholm, Göteborg och Malmö) innan man måste börja betala hutlösa data priser.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-10 19:51

Byt ut EU mot Europa...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2012-12-10 19:53

Äntligen säger jag! Gärna Belgien och Nederländerna nu!

Tyvärr så ligger EU lite i bakkant när det gäller priser på mobilsurf.
Ganska nyligen beslutades det att en MB max får kosta 7.74kr
Billigare mobilsurf inom EU - DN.SE

Rick Falkvinge har skrivit en liten artikel om deras marginaler
Free Market Failure: Telco Profit Margin On Data Roaming Exceeds One Million Per Cent - Falkvinge on Infopolicy

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2012-12-11 17:54

Godis för mig som reser 200 dagar om året

1
Bevaka tråden