Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte återskapa hårddisk - input/output error

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp!

Hårddisken på min Macbook Pro anno -09 (men med Mountain Lion) ville inte vara med i leken längre och nu har jag suttit i åtskilliga timmar för att försöka lösa problemet. Och nu ger jag upp..

Ursprungsproblemet var att datorn inte startade (stod och snurrade på äpplet).

Startade upp genom att trycka in alt och började fippla med skivverktyget. En kontroll gav texten "bitmönsterenheten behöver en mindre reparation för undertilldelning" Reparera fungerade inte pga "ogiltigt innehåll i journal". (?)
Kopierade därefter över Macintosh HD till extern hårddisk och öppnade den från en annan dator. Där kunde volymens bitmönster återställas och jag kom åt alla filer (hurra).
Därefter tänkte jag att nu kan jag ju bara lätt som en plätt återskapa disken på datorn från partitionen på externa hårddisken som numera verkar vara lagad och hel. Men tji fick jag.

Försöker återskapa i skivverktyg men får efter ca 10 min upp "kunde inte återskapa - input/output error".

Och där sitter jag fast. Googlade lite fort och det verkar vara kommunikationen med USB-porten som kukar ur?
Har ej firewire på externa hårddisken så kan ej prova det..

Hjälp! Rädda min hårddisk, död eller levande!

Skulle tro att din hårddisk i datorn är kass och utom räddning. Då får man typiskt fel på filkopiering ("input/output"). Rådet är att byta hårddisk och återställa från backup efteråt.

1
Bevaka tråden