Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg iMac, formatera?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2012-12-06 19:15

Tjenix!

Har haft min iMac i ca 3 år, det är fullt av skit installerat på den känns d som.
Men den har iaf börjat sega tycker jag, tar tid att öppna/stänga program, starta datorn och vid avstängning kommer det upp en blå pixli ruta innan den släcks.
Så ska jag kanske ta och formatera den så jag får en ny och fräsch dator igen eller?
Isf vet någon vad jag ska göra med min WINDOWS som jag har via bootcamp? Kan jag låta den vara kvar och formatera MAC OS X, eller ska jag formatera om det också?

Ha D!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-06 19:34

Innan du formaterar kan du ju rensa datorn från skräpfiler m.m. med program som Onyx eller Cocktail så får du säkert mer sprutt i datorn.

Hur mycket ram har du? Kan ju säga direkt att jag har haft olika macar, den nuvarande sedan 2009, o jag har aldrig formaterat datorn. För lite ram kan dock göra datorn seg, liksom ont om ledigt utrymme på hårddisken.

Det går fint att formatera enbart Mac-partitionen utan att Windows-delen påverkas.

@Gordy, vad är meningen med att köra Onyx och/eller Cocktail om man ändå ska formatera partitionen?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-12-07 05:52

Tre år gammal iMac. Har du kollat om du är med i Apples utbytesprogram för hårddiskar i den modellen du har. Kan ju hända att det är HDn som börjar att ge sig. Apple - Support - iMac 1TB Seagate Hard Drive Replacement Program

1
Bevaka tråden