Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPro Lion server, frusen Skärmdelning.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-30 17:51

Har en Mac Pro intel-2006, Lion server.

Kör dem utan bildskärm och administrerar den via Skärmdelning.
Grafikkortet la av (Skärmdelning sluta funka) så jag plocka ur kortet,

Voiala och det funk fint att köra servern via Skärmdelning igen.

Men nu har skrivbordet när man kör via skärmdelning, frusit.
Inget händer varken med mus eller tangentbord.

Har provat att koppla in tangentbord och mus i serverdatorn, och dom är lika döda.

Vid omstart, funkar server, caldav och ftp utan problem men skärmen kommer upp i skärmdelning men är frusen.

Senast redigerat 2012-11-30 19:26
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-30 22:13

Jag skulle testa med Combouppdatering.

Jag hade samma problem och det var helt sonika att jag lastade ner servern för hårt. Skärmdelningen verkade inte orka med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-01 08:52

"combouppdatering" problemet är jag inte kommer åt något gränssnitt någonstans.
Har testat med köra skärmdelning på en Macboook samt kopplat in mus och tangentbord i serveren men muspekaren är fastfrusen i över vänstra hörnet.

Tyvärr servera är inte överbelastad. 1 CALDAV en person ansluten, ett ftp-konto används kanske 10, 50 MB filer i veckan, samt Timemashine för en annan Mac Pro.

Föresten om någon hårddisk för Timemashine är full, kan det ställa till problem?

Testa att ssh:a in till maskinen och skriva följande:

Citat:

sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -deactivate -configure -access -off

och sen:

Citat:

sudo /System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/Resources/kickstart -activate -configure -access -on -users admin -privs -all -restart -agent -menu

Och se om det gör skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-01 19:46

Ok!
Fick kommandona att funka, Skärmdelning slocknade vid först och kom tillbaka vid andra.

Men är lika frusen fortfarande.

1
Bevaka tråden