Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.7.5 MacBook Air Early 2008 Facetime fungerar inte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bankeryd
  • 2012-11-30 12:50

Hej! Är en van Linux och PC användare som tänkte prova på det här med Mac.
Köpte en begagnad dator och började prova lite. Upptäckte att man visst inte kan ha senaste OS X utan max 10.7.5.

Har använt iOS enheter länge och är imponerade över att allt bara fungerar och det är enkelt att komma igång, tyvärr var kanske inte OS X riktigt lika enkelt.

Mitt stora problem är att trots att jag har installerat om hela datorn från början där jag raderat hela disken så får jag ändå inte Facetime att fungera. Det står Kunde inte logga in. Kontroller nätverksanslutningen och försöker igen. I loggen står det

applepushserviced: Certifiicate not yet generated.

Har sökt på nätet och provat mycket som att se till att man inte är bakom en proxy, att tiden är inställd rätt, har försöker radera filer (men det känns mer Linux en Mac att hålla på så...).

Är det vanligt man ska hålla på så här och gå in och fixa med filer? Tycker en ominstallation borde hjälpt? Tänkte ge det en chans till innan datorn åker på återvinning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-30 15:35

Har du lagt till din mailadressen från ditt apple id (och ditt mobilnummer, om du har iphone) som mottagare av samtal i ditt icloud konto?
Logga in på icloud.com och kolla.

Vanligtvis funkar detta automatiskt.

  • Medlem
  • Bankeryd
  • 2012-12-01 20:26
Ursprungligen av heek:

Har du lagt till din mailadressen från ditt apple id (och ditt mobilnummer, om du har iphone) som mottagare av samtal i ditt icloud konto?
Logga in på icloud.com och kolla.

Vanligtvis funkar detta automatiskt.

Problemet är att Facetime startar inte alls. Får bara ett felmeddelande att det inte går logga in. Hjälper inte ens att skapa ett nytt konto.

  • Medlem
  • Bankeryd
  • 2012-12-03 11:06

Eller jag menar att det går starta Facetime men det går inte logga in. Det går inte använda.

1
Bevaka tråden