Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut Pro X - mästartips, böcker/tidningar/sajter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Tänkte pröva steget från foto till videoredigering. Vilka tidningar, sajter, böcker är bästa infokällan för att få en jumpstart för arbetsflöde mm i FCPX?

Mvh, Johan

FCPX är ett otroligt enkelt program. De har tagit bort mycket av det finstilta från de gamla FCP och gjort det mer lättlärt. Jag lärde mig vad som krävdes för mina första filmer bara av YouTube Tutorials och att testa mig fram. Ett bra tips kan vara att kolla upp de olika hot-keys som finns. De hjälper verkligen!

final cut x tutorial - YouTube

Final Cut Pro X Shortcuts – The Big Cheat Sheet | Premiumbeat.com

Finns också kurser man kan gå, jag har till exempel anmält mig till en kurs hos Filmcentrum.se för att lära mig FCP. Kanske hade jag kunnat lära mig själva applikationen utan att gå en kurs, men jag inbillar mig att man lär sig mer än bara själva programmet på en sådan.

Kurslänk:
FinalCutPro X - 8-10 februari | Filmcentrum

::Dama

Kan rekommendera Larry Jordans kurser. Jag köpte den stora FCPX kursen på sammanlagt 21 timmar och den är riktigt bra, han går igenom det som går att gå igenom

Larry Jordan & Associates Inc.

Ursprungligen av johan_so:

Hejsan,

Tänkte pröva steget från foto till videoredigering. Vilka tidningar, sajter, böcker är bästa infokällan för att få en jumpstart för arbetsflöde mm i FCPX?

Mvh, Johan

Ser att du bor i sthlm, du kan ju kolla upp Apple Store i Täby, vet att de har utbildningar i sina program. Vet dock inte om/vad det kostar

1
Bevaka tråden