Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage från iPad till utgående sms via iPhone?!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har nog en liten konstig fråga hehe.

Går det att via min iPad skicka iMessage till min iPhone som sedan skickar detta vidare som vanligt sms till personer som inte har möjlighet att ta emot iMessage? Är rätt drygt när man ligger i soffan med ipaden och får vanligt sms på iPhone utan att kunna svara direkt från ipaden.

Alltså:
Ipad Imessage -> iPhone -> utgående sms från iPhone.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2012-11-24 12:30

Kort svar: Nej.

iMessage fungerar bara till Apples enheter. Och det finns ingen funktion som gör det du efterfrågar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-24 12:30

Jag kan inte se varför det inte skulle gå, har du testat?

Edit: Man kan väl vidarebefodra texten till en annan kontakt?

Edit2: Jag testade själv nu, och visst funkar det. Men inte med automatik förstås, utan du måste själv välja vilken mottagare som ska ha det, på din iPhone. Men det kanske var automatiken du var ute efter?

  • Medlem
  • 2012-11-24 12:31
Ursprungligen av kenjon:

Jag kan inte se varför det inte skulle gå, har du testat?

Var har du hittat den funktionen? Jag har aldrig sett något sådant alternativ.

Ursprungligen av Dalle:

Var har du hittat den funktionen? Jag har aldrig sett något sådant alternativ.

Gå in i en meddelande tråd. Tryck på "Ändra". Markera meddelandet och välj Vidarebefordra.

Men som sagt, TS vill slippa pilla på sin telefon. Jag förstår förvisso inte problemet. Telefonen har man ju alltid i handen eller i fickan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-24 12:43

Vanlig manuell vidarebefordran. Men jag tror TS menar automatiskt

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-11-24 12:54

Går det inte automatiskt är det ju bättre att skriva sms:et direkt på iphonen.

Ursprungligen av Matthihat:

Hej!
Är rätt drygt när man ligger i soffan med ipaden och får vanligt sms på iPhone utan att kunna svara direkt från ipaden.

Alltså:
Ipad Imessage -> iPhone -> utgående sms från iPhone.

Tack på förhand!

Men för och svara på smset måste du väl läsa det och veta vad du ska svara på, då har du väl telefonen i din närhet?

Så vi behöver en tjänst till - först vidarebefodra SMS:et från telefonen till Ipaden:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Så vi behöver en tjänst till - först vidarebefodra SMS:et från telefonen till Ipaden:)

Haha tänkte inte på det, men det är sant!
Det borde ju gå att göra en sån app tycker jag. En som speglar meddelandena på iPhone och som automatiskt kan vidarebefordra av iPad skickade imessages och göra om dom till vanligt sms. Vore grymt!

låter som det är lättare att skaffa nya vänner och arbetskamrater, sådana som använder imessage..

1
Bevaka tråden