Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som vill beställa iPad mini

Tråden skapades och har fått 335 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-11-12 20:45
Ursprungligen av madeinswe_91:

Hittade förresten en grej som jag tror jag kommer skaffa

Bluelounge - Kicks: Protective rubber pads for iPad

Har kört med dem på min iPad 2 sedan ett år tillbaka och rekommenderar dem starkt...

Ursprungligen av lasselu:

Har kört med dem på min iPad 2 sedan ett år tillbaka och rekommenderar dem starkt...

Jaså? Kan man byta position många gånger innan limmet från den har gjort sitt? De lossar inte lätt? Kom på det är väl inte troligt att de passar till en iPad Mini?

Tänkte denna annars

iPad Mini Crystal cover

Visst är det snyggt med transperant men då kommer jag störa mig på att fodralet är repigt och jobbigt. Jag funderar starkt på Smart Cover och den där Kicks tills nåt vettigare kommer till Minin.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-11-13 09:44
Ursprungligen av madeinswe_91:

Jaså? Kan man byta position många gånger innan limmet från den har gjort sitt? De lossar inte lätt? Kom på det är väl inte troligt att de passar till en iPad Mini?

Mina har lossnat en gång men det var inget problem att få dit dem igen. Klistret verkar hålla förvånansvärt länge...
De är kanske en aning för långa för en Mini men det går att klippa till dem lite.

Ursprungligen av lasselu:

Mina har lossnat en gång men det var inget problem att få dit dem igen. Klistret verkar hålla förvånansvärt länge...
De är kanske en aning för långa för en Mini men det går att klippa till dem lite.

Ser kanske inte så fint ut men men får bli så tills det kommer till Minin

Nu har jag slutat att vela, nu har jag beställt en

Ursprungligen av madeinswe_91:

Nu har jag slutat att vela, nu har jag beställt en

Svart är väl det som är bäst för ögonen..
Köpte själv en svart 32gb igår på Mediamarkt

Ursprungligen av Cappachino:

Svart är väl det som är bäst för ögonen..
Köpte själv en svart 32gb igår på Mediamarkt

Jaså? Du var den som tog den sista modellen som var kvar på lagret som jag hade tänkt mig att köpa? Jag lyckades få möjlighet att testa borde den vita och den svarta men inte riktigt tillräckligt för jag skulle få en ordentlig uppfattning men jag beställde en svart nu på Apple. Tänkte att det kunde vara skoj med den svarta för jag har en vit telefon.

Jag kommer få en iPad mini i Julklapp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-14 09:26
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-11-18 13:28

Sådär! Nu har iPad mini varit ute till försäljning i 2 veckor och många av er har redan köpt en. Jag själv väntar fortfarande på att 3G versionen ska släppas men jag har givetvis varit och känt och klämt på den nya iEnheten för att själv få en uppfattning av den.
Hur som helst tänkte jag ställa några frågor till er som redan har införskaffat en iPad mini.

Är du nöjda med er nya iEnhet!?
Hur upplever du skärmen?
Upplever du den långsam? Isåfall med vilken app etc..
När upplever du iPad mini som bäst respektive sämst?

Tror det är fler än jag som är nyfikna på hur den är i vardagen så tackar ödmjuk för de kommande svaren.

/ Robin

Ursprungligen av Ruub:

Sådär! Nu har iPad mini varit ute till försäljning i 2 veckor och många av er har redan köpt en. Jag själv väntar fortfarande på att 3G versionen ska släppas men jag har givetvis varit och känt och klämt på den nya iEnheten för att själv få en uppfattning av den.
Hur som helst tänkte jag ställa några frågor till er som redan har införskaffat en iPad mini.

Är du nöjda med er nya iEnhet!?
Hur upplever du skärmen?
Upplever du den långsam? Isåfall med vilken app etc..
När upplever du iPad mini som bäst respektive sämst?

Tror det är fler än jag som är nyfikna på hur den är i vardagen så tackar ödmjuk för de kommande svaren.

/ Robin

Ja.
Bättre än iPad 2 som jag hade innan.
Nej, processorn är lika snabb som iPad 2 och 3.
Endast bättre iom lättare / smidigare och något bättre batteri än iPad 2 (som hade suverän batteritid).

Ursprungligen av Ruub:

Sådär! Nu har iPad mini varit ute till försäljning i 2 veckor och många av er har redan köpt en. Jag själv väntar fortfarande på att 3G versionen ska släppas men jag har givetvis varit och känt och klämt på den nya iEnheten för att själv få en uppfattning av den.
Hur som helst tänkte jag ställa några frågor till er som redan har införskaffat en iPad mini.

Är du nöjda med er nya iEnhet!?
Hur upplever du skärmen?
Upplever du den långsam? Isåfall med vilken app etc..
När upplever du iPad mini som bäst respektive sämst?

Tror det är fler än jag som är nyfikna på hur den är i vardagen så tackar ödmjuk för de kommande svaren.

/ Robin

Jag hade bestämt mig för att INTE köpa en iPad Mini... Men, jag jobbar i Täby och hade ett ärende in till Centrumhuset i fredags....
Ett snabbt besök hos Apple Store Täby resulterade i att min iPad 3 fick en lillebror! Kärlek vid första ögonkastet!!!

Lätt & snygg, snabb & liten, charmig & tunn, mycket kan sägas om iPad Mini!

Som storanvändare av iPad (haft alla modellerna sedan våren 2010) med tusentals timmars användande känner jag mig som en superexpert på just iPad! Har dessutom köpt iOS-programvara för mer än 10000:- till dags datum... IPad Mini kan nästan helt ersätta iPad 3 i alla situationer...
Testade snabbheten i några kända proffsappar som Garageband, ArtStudio, Procreate, Magellan Synth, Photoshop Touch, Goodreader, Snapseed, iPhoto, iBooks, iDraw, Inkpad mfl... Resultatet? iPad Mini är exakt lika snabb på alla moment som min iPad 3/4G/64GB!

Just snabbheten är mest slående på nya iPad Mini! Succé enligt mig!

Drawbacks? Visst är skärmupplösning/upplevelsen sämre än Retinaskärmarna, men, jämfört med min nya Macbook Air 11" är skärmen på iPad Mini mycket mycket bättre!
Har du appar som kräver mycket arbetsminne så är ju 512 MB i iPad Minin lite snålt jämfört med iPad 3:s 1 GB...

Slutsats? iPad Mini är en stor stor succé! Kommer nog sälja min senare och uppgradera till 3G och 64GB istället för 32 GB som jag köpte nu...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-11-18 18:41

Jag funderar på en vit 32gb wifi med rött smart cover.
Tror den skull passa bra tillsammans med min vita iPhone 4s med röd bumper.

jag är jätte nöjd med min Mini
jag tycker skärmen är bra. Har en ipad 1 och iphone 3gs och skärmen är betydligt bättre än de båda.
Dock märker jag en viss skillnad när jag suttit en stund med min iphone 5..
Jag jämförde skärmarna på minin och ipad 4 en längre stund när dessa låg bredvid varandra på Mediamarkt. Klart man ser en viss skillnad på text men tycker inte det är något som stör. Men blir säkert en retina modell i mitt hem när väl det kommer en retina mini..
Tycker den är snabb nog, dock kör jag inga avancerade appar. Blir mest Safari, imdb, tv guide, mail, tweetbot och lite annat. Men mot min ipad 1 är det stor skillnad i hastighet
Jag tycker den är bäst på allt. Surfar på den, läser e böcker och kollar mail. Vikten och storleken gör den väldigt smidig att använda.
Använder min dagligen och rekommenderar den verkligen.

Någon som vet när 4G versionen landar i Sverige?

Ursprungligen av Mactastic:

Någon som vet när 4G versionen landar i Sverige?

Modellerna har väl börjats att skeppas och säljas?

Ursprungligen av madeinswe_91:

Modellerna har väl börjats att skeppas och säljas?

Leverans två veckor enligt Apple. Och de finns väl inte i butik än?

Ursprungligen av Mactastic:

Leverans två veckor enligt Apple. Och de finns väl inte i butik än?

Jag vet inte riktigt..jag tror de börjar att leverera de första 4G modellerna runt den här veckan och slutet slutet på den här månaden. Iaf för de som har föreställt. Jag får min först i december.

Köpte också en iPad Mini på MM på Releasedagen fanns ju hur många som helst, har även sålt den då jag mest ville känna på den innan man lägger upp massa pengar på en 4G version.
Hade gärna haft Retina då jag har Retina på en iPad 3 men å andra sidan så känns den betydligt mer användbar än stora iPad enligt mig.
Men jag kommer aldrig mer köpa en Wifi modell har jag lärt mig min 4G är på gång och hoppas landa denna vecka eller nästa då jag var tidigt ute med beställa den också.
Har redan fäste och allt klart i bilen för iPad mini, körde med Wifi modellen men då den inte har GPS så var det mest för testa och köra Spotify mm via bilens interface och den är helt klart användbar för mig jämfört med min iPhone 5 som är för liten till bil, iPad Retina som är för stor

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-11-19 16:08

Pratade med en kille på SIBA som trodde nästa vecka...

Lurar på om jag måste ha 4G eller om det går bra med bara WIFI. Har haft varenda iPad hitills med WIFI utan att sakna 3G, men minin används nog som telefonersättare on the go misstänker jag?

  • Medlem
  • 2012-11-19 21:25
Ursprungligen av Mactastic:

Lurar på om jag måste ha 4G eller om det går bra med bara WIFI. Har haft varenda iPad hitills med WIFI utan att sakna 3G, men minin används nog som telefonersättare on the go misstänker jag?

Telefonersättare? Visst, om man aldrig ringer med sin telefon så.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-19 21:26

VoIP (och ett BTheadset).

Har några polare som ska till staterna nu över jul och tänkte be dom köpa hem en mini med 3g/4g därifrån, visst ska det inte vara några problem längre med vilken version man köper? Jag kommer ihåg att det var At&t som gällde förr för oss här i Sverige men nu är dom väl universella vad jag har förstått?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-19 21:31

Det är väl värre nu... de har tre olika modeller (i alla fall vad gäller iPhone), olika lte-frekvenser. Men ska du inte köra 4G framöver är det nog OK.

Oj det gick snabbt tack för svar, nej har inte tänkt köra på 4g. Där har jag lite koll att det skiljer på band. Men skönt att få konfirmation på 3gn slipper jag konfundera polarn mer än nödvändigt

Farsan är i LA just nu. Ipad mini more or less helt slutsåld i hela staden. Känns som åtgången är större i USA än i Sverige?

Frågan är ju nu om man ska avbeställa sin iPad 4G och beställa på fredag istället. Man kanske kan spara ett par hundra på det, eller inte.
Jag beställde så fort man kunde och har leverans inom två veckor. Alltså samma som det står om man beställer en ny.
Vidare funderar jag på att ändra från svart till vit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-20 08:22
Ursprungligen av Johan Hellström:

Frågan är ju nu om man ska avbeställa sin iPad 4G och beställa på fredag istället. Man kanske kan spara ett par hundra på det, eller inte.
Jag beställde så fort man kunde och har leverans inom två veckor. Alltså samma som det står om man beställer en ny.
Vidare funderar jag på att ändra från svart till vit.

Det är väl inte så troligt att iPad Mini kommer vara en del av de prissänkta varorna under Black Friday.

Fick testa en Mini över dagen igår och jag kan inte säga att jag är imponerad. Skärmen känns....trasig. Fel tråd nu (jag vill inte beställa en mini längre).

Bevaka tråden