Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalendern på iPad kraschar

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har ett konstigt problem.
Har en iPad, i vilket jag har lagt till mitt google-konto för mail, kalender och kontakter. När jag öppnar kalendern och scrollar fram till mars 2013, så kraschar appen. Verkar vara fler som har samma problem.. : https://discussions.apple.com/thread/3868317?start=0&tstart=0 , men de verkar inte ha någon lösning på problemet. Eller det funkar inte för mig iaf.

Någon som vet vad det kan vara och hur man kan lösa det?

Mycket egendomligt! Har samma bugg på min iPad 1. Eftersom det verkar vara samtliga iPad-modeller som drabbas ligger det nära till hands att det är själva kalender-appen som buggar (problemet finns inte på iPhone-versionen av kalendern). Eftersom det inte verkar vara någon på forumet du länkar till som hittat en lösning tror jag att det krävs en buggfix av själva appen.
Någon föreslog att det skulle fixas i och med iOS 6 - fint så, men det hjälper ju inte mig som sitter på en iPad 1 som inte kommer att kunna uppgraderas. Kanske släpps nästa generation iPad i mars -13 och det är därför man "planterat" den här buggen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-16 02:17

Testade nyss och då jag bläddrade fram till mars 2013 kraschade kalendern. Mycket märkligt. Vi är inte ensamma dock: https://discussions.apple.com/thread/3826019?start=0&tstart=0

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-16 11:00
Ursprungligen av PJW:

Testade nyss och då jag bläddrade fram till mars 2013 kraschade kalendern. Mycket märkligt. Vi är inte ensamma dock: https://discussions.apple.com/thread/3826019?start=0&tstart=0

Enligt senare inlägg på listan är detta inte fixat i iOS6 GM, kan någon verifiera det? Låter skumt att det inte skulle vara fixat efter så lång tid.
Buggen uppkommer tydligen bara om det finns en AllDay event den 1. april. Jag har en prenumeration på veckodagar, som lägger in AllDay events. Klickade bort visningen av den, och jag kan se Mars 2013 igen.

Senast redigerat 2012-09-17 21:48
Ursprungligen av kenjon:

Enligt senare inlägg på listan är detta inte fixat i iOS6 GM, kan någon verifiera det? Låter skumt att det inte skulle vara fixat efter så lång tid.
Buggen uppkommer tydligen bara om det finns en AllDay event den 1. april. Jag har en prenumeration på veckodagar, som lägger in AllDay events. Klickade bort visningen av den, och jag kan se Mars 201 igen.

Kraschar även på iOS 6, iPad 2.

La in ett allday event 1a april, växlar till mars, krasch.
Öppnar kalendern igen på 1a april, ser inga event, lägger till ett event och trycker klar, då ser jag alla tidigare allday event.
Väljer därifrån Månadsvy på april, försöker växlar till mars, så kraschar det.

Hej hej, mitt 1:a inlägg här på forat.

Jag testade att scrolla fram till Mars men för mig hände inget. (vill inte vara den som är dryg, inte min mening)
tänkte bara att ni ville veta ifall det var andra som inte hade problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-16 09:24
Ursprungligen av Milospappa:

Hej hej, mitt 1:a inlägg här på forat.

Jag testade att scrolla fram till Mars men för mig hände inget. (vill inte vara den som är dryg, inte min mening)
tänkte bara att ni ville veta ifall det var andra som inte hade problemet.

Du får gärna posta vad du har för iPad och vad du har för version av iOS

Jag har en iPad 2 WiFi+3G och har haft iOS6 betan innan GM, och då kraschar det mycket riktigt när jag hoppar fram till mars 2013. Ska dra ner GM till paddan och kolla om buggen försvinner. Tyvärr hjälper det ju inte om man har en iPad1..

EDIT: Installerat iOS6 GM på paddan, kraschar fortfarande vid mars 2013.

Senast redigerat 2012-09-16 09:37
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-16 09:54

iPad2 64GB 3G med 5.1.1, kraschar.

iPad 3 WiFi 16 GB, iOS 5.1.1, kraschar inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-16 10:49

Min kraschar bara i månadsvyn, inte i dag eller vecka.

Ursprungligen av kenjon:

Min kraschar bara i månadsvyn, inte i dag eller vecka.

Jag testade bara i månadsvyn... Ska man göra något speciellt eller?

Om man rensar 1/4 från events så krashar den inte när man växlar månadsvy till mars. Men så fort man lägger in någonting på 1/4 skiter det sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-17 20:54
Ursprungligen av billyjam:

Om man rensar 1/4 från events så krashar den inte när man växlar månadsvy till mars. Men så fort man lägger in någonting på 1/4 skiter det sig.

Jag använder inte kalendern (än) och har inget inlagt. Min kraschar ändå.

iPad mini iOS 6.01 kraschar fortfarande.

Någon som har förslag på en bättre kalender till iPad, helst med veckonummer.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-11-11 21:05

Jag kör med App Shopper: Svensk månadskalender - synkar med inbyggda kalendern (Productivity)

Tycker den funkar bra och synkar med både inbyggda & icloud mm.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-11 22:16

iPad 3gen 6.0 gillar inte att jag har 6 heldagsaktiviteter den 1:a April.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-11-12 18:47

Har en iPad 1 och har precis kämpat med att få mars 2013 att inte krasha, men det verkar hopplöst.
Facebook och Appstore kraschar oxå, men det stör mig inte lika mycket som kalendern.
Känns som jag bara har en halv iPad.

Mars funkar bra om det är tomt den första april, jag flyttade de grejerne till den andra och tänker prova med att flytta tillbaka dem efter den första mars

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-11-12 18:55

Mars funkar bra om det är tomt på den första april, jag flyttade de grejerne till den andra april och tänker prova med att flytta tillbaka dem efter den första mars

1
Bevaka tråden