Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårt att ringa till iPhone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fru har alltid sagt att det är svårt att komma fram till min telefon, från iPhone 3GS till iPhone 4S.
Första ggn hon ringer säger Telia, Abonnenten/Numret går inte att nå för tillfället.
Försök två kommer hon fram.

Efter ett tag får jag ett sms om att någon försök ringa mig och att jag missat samtalet. Det är alltid samtal 1 som frun ringde.

Nu har hon själv köpt en iPhone och nu berättar ett par olika personer om exakt samma problem när de försöker ringa henne.

Är detta ett känt problem? Är det någon annan som har samma problem?

Jag har provat att byta sim-kort och telefon men inget hjälper.

Låter som något med nätet eller strul hos operatören.

Då hon har testat annat SIM och annan telefon så har ni uteslutet de faktorerna.

Ring Telia.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-11-04 17:02

Det har hänt mig ett par gånger. Skyller det på nätet...

Sidnot: Kul att det är tre norrlänningar som diskuterar täckning

Det har hänt mig mig sedan jag köpte min första iPhone, och det händer fortfarande. Använder Telia.

Jag finner detta vara ett rätt irriterande problem. Har då och då övervägt att gå tillbaka till en "dum" telefon och istället ha med mig en iPad överallt för att på så sätt ändå ha lika bra tillgång till min e-post och att läsa nyheter.

Ursprungligen av maskh:

Det har hänt mig mig sedan jag köpte min första iPhone, och det händer fortfarande. Använder Telia.

Jag finner detta vara ett rätt irriterande problem. Har då och då övervägt att gå tillbaka till en "dum" telefon och istället ha med mig en iPad överallt för att på så sätt ändå ha lika bra tillgång till min e-post och att läsa nyheter.

Den röda tråden här är väl ändå Telia? Kontakta dem. Löser de inte problemet, byt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Den röda tråden här är väl ändå Telia? Kontakta dem. Löser de inte problemet, byt.

Det återstår att se. Kanske är fler med andra operatörer som också har detta problem. Och i mitt fall så är det inte något alternativ att byta eftersom Telia är den enda leverantör som har tillräckligt täckningsområde. Det är baksidan av ett system där alla operatörer är fria att välja vilka områden av Sverige de vill täcka och inte.

1
Bevaka tråden