Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du dålig batteritid i din iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har definitivt fått betydligt bättre batteritid med iOS 6.0.1. Är på 54% kvar med följande stats:

Användning: 2h 42min
Standby: 22h 47min

Hade aldrig haft den standby/användningsration tidigare. Behöver ju inte ens ladda telefonen över natten idag.

Undrar en sak, räknas spotify in under användningen eller syns den inte med där? För det är ju en sak som kan göra att det blir stor skillnad på mina siffror. Har nu 52% och användning 3 timmar och standby 9 tim 38 min.

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Undrar en sak, räknas spotify in under användningen eller syns den inte med där? För det är ju en sak som kan göra att det blir stor skillnad på mina siffror. Har nu 52% och användning 3 timmar och standby 9 tim 38 min.

Japp allt musikspelande, podcast, radio, video osv. spelar in vid användning.

Jag har inte använt något alls för mina siffror. Hade jag kört Spotify eller liknande hade användningen varit betydligt mer.

Det jag reagerar på, positivt, är min standbytid och min batteriprocent. Vid nästan 23 timmars standby hade jag i normala fall haft 15% eller mindre kvar av batteriet.

Nej gör ingen skillnad.

Ursprungligen av ramm_43:

Nej gör ingen skillnad.

Vad svarade du nu på? Att musiklyssnande inte gör skillnad? Till och med automatisk hämtning av mail läggs till i användningstiden för övrigt. Till Christoffer Larsson då.

Jag anser att batteritiden är bra med Telia. Ibland laddar jag den under dagen efter mycket spelande och internet, men det är inte ofta. Använder för det mesta Wi-Fi men stänger av den funktionen när jag inte använder internet på iPhonen.

Dock ser man tydligt på batteriprocenten att batterinivån minskar hastigt efter användande av spelande - men det är väl ganska logiskt.

Märkligt fenomen som uppstår ibland bara, nu har jag tappat från 41% till 17% på ca 2 timmar, inte rört telefonen. Även om mottagningen är halvkass (3 staplar och 3G) så borde den inte tappa så mycket så fort kan jag tycka.... Kan inte förstå vad det är som drar hela tiden, alla program i "multitask-menyn" är avstängda/borta....

Edit:
Och kollar man på "Mobilnätsanvändning" så ökar den typ konstant/varje sekund man trycker in på den, inte med mycket, men tillräckligt för att det ska dra iväg snabbt...0,1 mb / 5e sekund kanske?

Senast redigerat 2012-11-03 00:29
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Märkligt fenomen som uppstår ibland bara, nu har jag tappat från 41% till 17% på ca 2 timmar, inte rört telefonen. Även om mottagningen är halvkass (3 staplar och 3G) så borde den inte tappa så mycket så fort kan jag tycka.... Kan inte förstå vad det är som drar hela tiden, alla program i "multitask-menyn" är avstängda/borta....

Edit:
Och kollar man på "Mobilnätsanvändning" så ökar den typ konstant/varje sekund man trycker in på den, inte med mycket, men tillräckligt för att det ska dra iväg snabbt...0,1 mb / 5e sekund kanske?

Gör en DFU-restore och lägg inte in några appar. Du har någon app som totaldödar ditt batteri och dataöverföring. Kanske läge att ladda ner Onavo count?

Ursprungligen av grenhall:

Gör en DFU-restore och lägg inte in några appar. Du har någon app som totaldödar ditt batteri och dataöverföring. Kanske läge att ladda ner Onavo count?

Onavo count? Vet jag inte vad det är, men provade att sätta telefonen i DFU igår, och återställa som ny (igen). Nu verkar något ha blivit bra. 69% kvar och 12 timmar och 50 minuter standby och 2 timmar och 17 minuter användning. Nu ser det betydligt bättre ut, och den drar mindre data

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Onavo count? Vet jag inte vad det är, men provade att sätta telefonen i DFU igår, och återställa som ny (igen). Nu verkar något ha blivit bra. 69% kvar och 12 timmar och 50 minuter standby och 2 timmar och 17 minuter användning. Nu ser det betydligt bättre ut, och den drar mindre data

Skönt!

Onavo count är en app man ladda ner från AppStore sedan routar man all ens datatrafik via deras tjänst så drar dom fram underlag vilka appar som drar mycket data och hur mycket gjort av med osv.

Ursprungligen av grenhall:

Onavo count är en app man ladda ner från AppStore sedan routar man all ens datatrafik via deras tjänst så drar dom fram underlag vilka appar som drar mycket data och hur mycket gjort av med osv.

Finns det några tråkigheter med Appen?
Annars verkar det ju mycket smidigt.

Ursprungligen av Chaosstar:

Finns det några tråkigheter med Appen?
Annars verkar det ju mycket smidigt.

Tråkigheterna är ju att du överlåter all din data till Onavo då det är dom som tillhandahåller din profil på telefonen. Sedan vågar jag inte svara på hur mycket av din data som är krypterad men gissningsvis inte speciellt mycket. Så rent krasst skickar du allt du gör på telefonen till ett tredjepartsbolag. Men Engadget rekommenderade appen och många andra stora siter också så det BORDE inte vara ett problem. Men det vet man ju aldrig utan det är ett beslut du själv får ta.

Om man tar bort Appen på samma sätt som vanliga program, genom att klicka på "krysset". Försvinner kopplingen till dem då, eller måste man ändra i inställningar också?

Ursprungligen av Chaosstar:

Om man tar bort Appen på samma sätt som vanliga program, genom att klicka på "krysset". Försvinner kopplingen till dem då, eller måste man ändra i inställningar också?

Nej du måste gå in i inställningar > allmänt > sedan finns det en text som lyder "Profiler" där kommer det stå Onavo. Klicka på den och välj ta bort så är den borta.

-96 -87 -95 -86 inomhus. lite svaj på det men de kanske är normalt.

Ursprungligen av Missetina:

-96 -87 -95 -86 inomhus. lite svaj på det men de kanske är normalt.

Beror på mastbyte, väggar osv. Men det är inte så bra täckning.

Bevaka tråden