Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid på iPhone 4S efter uppgradering till IOS 6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2012-10-24 13:07

Hej,

Efter att jag har uppgraderat till IOS 6 så har min batteritid på min iPhone 4S (10 månader gammal) totalt havererat (går från 100% till 50% på 1 timma bara genom att ligga och idla på skrivbotdet) samt att den blir väldigt varm även i stand-by läge. Jag har gjort en återställning till fabriks och "clean install" men problemet kvarstår. Har även stängt ner platstjänster sync, m.m men det gör ingen skillnad.

Någon så har samma problem eller någon smart lösning på problematiken eller måste man tvingas leva med detta till Apple släpper nästa uppgradering?

//Q

Ursprungligen av quasi:

Hej,

Efter att jag har uppgraderat till IOS 6 så har min batteritid på min iPhone 4S (10 månader gammal) totalt havererat (går från 100% till 50% på 1 timma bara genom att ligga och idla på skrivbotdet) samt att den blir väldigt varm även i stand-by läge. Jag har gjort en återställning till fabriks och "clean install" men problemet kvarstår. Har även stängt ner platstjänster sync, m.m men det gör ingen skillnad.

Någon så har samma problem eller någon smart lösning på problematiken eller måste man tvingas leva med detta till Apple släpper nästa uppgradering?

//Q

I många fall löser en DFU-restore problemet.

Men är den 10 månader gammal så hade jag lämnat den till Apple för utbyte.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-10-24 14:49
Ursprungligen av grenhall:

I många fall löser en DFU-restore problemet. .

Vad är DFU-restore för ngt?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2012-10-25 09:08
Ursprungligen av grenhall:

I många fall löser en DFU-restore problemet.

Men är den 10 månader gammal så hade jag lämnat den till Apple för utbyte.

Pratade med Apple och det blir en "Express Replacement Service" så hoppas detta löser problemet.

Tack för svaren.

//Q

* Koppla in telefonen till datorn.
* Stäng av den.
* Tryck på Power-knappen tills äpplet visas
* När äpplet visas trycker du och håller inne Power + Home-knappen

Skärmen kommer slockna och efter ca. 10 sekunder släpper du Power-knappen men fortsätter hålla inne Home-knappen. iTunes kommer skrika till att den hittat en telefon i Recovery-läge. Återställ.

DFU-läge är egentligen innan "boot:en" börjat dvs. en återställning innan telefonen laddat in något alls. En procedur som normalt sett görs i fabrik innan telefonen får sitt iOS.

Ursprungligen av grenhall:

* Koppla in telefonen till datorn.
* Stäng av den.
* Tryck på Power-knappen tills äpplet visas
* När äpplet visas trycker du och håller inne Power + Home-knappen

Skärmen kommer slockna och efter ca. 10 sekunder släpper du Power-knappen men fortsätter hålla inne Home-knappen. iTunes kommer skrika till att den hittat en telefon i Recovery-läge. Återställ.

DFU-läge är egentligen innan "boot:en" börjat dvs. en återställning innan telefonen laddat in något alls. En procedur som normalt sett görs i fabrik innan telefonen får sitt iOS.

Du skriver ju själv här att detta är onödigt krångligt: http://www.99mac.se/iphone-ipad/298321-dalig-batteritid-i-iphone-5-a-4.html#post2109381

Vad är det jag missar?

Ursprungligen av theplague:

Du skriver ju själv här att detta är onödigt krångligt: http://www.99mac.se/iphone-ipad/298321-dalig-batteritid-i-iphone-5-a-4.html#post2109381

Vad är det jag missar?

Det är onödigt krångligt. Men det kan rädda en. Jag tycker dock inte man ska behöva göra det på en helt splitterny telefon.

1
Bevaka tråden