Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa data i min Mac Book 6,1 med Time Capsule

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Mac Book 6,1 o jag rensade 13/10 min hotmail som jag har kopplad till mailikonen. Dessutom tog jag bort en del andra dokument filmer, foton mm. tömde även papperskorgen.

Senare insåg jag att jag kastat mail samt andra dokument som jag behöver.

Nu vill jag återställa min Mac Book genom att ställa min Time Machine/Time Capsule på 12/10...men det funkar inte full ut. Jag får inte tillbaka allt, mina mail o o andra dokument saknas fortfarande om än att en del kommer med. Vid något tillfälle dök en ruta upp som gav mig alternativen -ersätt, behåll båda, behåll original..eller något i den stilen. Tror att jag valde behåll båda. Vill även minnas att jag fick ett meddelande att kopieringen inte kunde slutföras då det saknades utrymme..

Min förhoppning är att kunna få datorn med samtliga filer etc att se ut exakt som det gjorde den 12/10.
1) vad ska jag välja att kopiera - hele Macintosh HD?
2) Vilket kopieringsalt. ska jag välja o hur kommer jag åt att ändra den?
3) om jag bara vill återstålla mailen. Hur gör jag då?

Bästa moderator..ja, jag har letat bland gamla trådar..men hittar inget. Tacksam för vägledning

Tack snälla på förhand!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-20 18:35

TimeMachine är rätt smart, ibland. Öppnar du Mail först, och går till den mapp (Inkorgen?) där du hade dina mail, och sedan startar TimeMachine, så ser du vad du hade i Inkorgen vid den tidpunkt du går till.
Likaså i Finder. Öppna ett fönster och gå till den mapp där du hade dokumenten, sedan startar du TimeMachine.

1
Bevaka tråden