Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOrdning 4 på två datorer och iCloud

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skall precis till att köpa iOrdning men så vart jag tipsad av en kompis att kolla in typ Fortnox eller annat webbaserat bokföringsprogram för att inte riskera att tappa bort din bokföring om du skulle få datorn stulen eller liknande,

Jag har fallti för iOrdnings enkelhet och är inställd på detta.. Det borde väl fungera med att ha programmet på min bärbara MBP men även hemma på min iMac och låta iCloud fixa "säkerhetskopiorna"?

Eller tänker jag fel?

Ursprungligen av Flameboy667:

Jag skall precis till att köpa iOrdning men så vart jag tipsad av en kompis att kolla in typ Fortnox eller annat webbaserat bokföringsprogram för att inte riskera att tappa bort din bokföring om du skulle få datorn stulen eller liknande,

Jag har fallti för iOrdnings enkelhet och är inställd på detta.. Det borde väl fungera med att ha programmet på min bärbara MBP men även hemma på min iMac och låta iCloud fixa "säkerhetskopiorna"?

Eller tänker jag fel?

Det funkar, om iOrdning har iCloud-funktionalitet. Annars kan du ju alltid spara dina filer på Dropbox eller nåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-19 16:38

Jag tar backup på alla mina filer, inklusive iOrdning's via min Time Machine och har även backup via SugarSync (5 Gb gratis) - både livrem och hängslen alltså och jag är jättenöjd med iOrdning. Har haft den 2 år nu och har räknat ut att jag redan tjänat över 3 000 kr på att inte använda Fortnox.

  • Medlem
  • 2012-10-20 14:30

Jag håller på och bygger ett web-baserat bokföringsprogram med fokus på att vara lätt att använda. Just nu finns bara fakturering, men vi lanserar bokföringen i tid för att använda för årets redovisning, som din kompis säger är det rätt juste med proffs-backups och att man kommer åt det oavsett dator.

https://www.zenconomy.se finns det på, skicka ett mail om du är sugen på att testa bokförings-delen när vi lanserar!

iOrdning stödjer inte iCloud, åtminstone inte i dagsläget. Däremot kan man synka sin bokföringsfil via Dropbox så länge man inte öppnar den på två datorer samtidigt.

1
Bevaka tråden