Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix lanserat i Sverige

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-15 15:41
Ursprungligen av reboot81:

Äntligen! Men varför är undertexten gul?

Nostalgi.
Gul undertext var det nästan alltid på gamla hederliga VHS-hyrfilmer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-15 17:07

Som en blixt från klar himmel sänkte Viaplay priset från 99:- till 79:-/mån idag...

Ursprungligen av rk:

Som en blixt från klar himmel sänkte Viaplay priset från 99:- till 79:-/mån idag...

http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/298875-artikel-netflix-lanserat-i-sverige.html#post2112367

Jag betalar hellre för Netflix än kabel-TV, så enkelt är det. Visst kan det inte jämföras med tex. Spotify men å andra sidan vore det en helt orealistisk föreställning. Kombinerat med ett Amerkanskt iTunes-konto finns det ingen anledning att se vanlig TV. Har man behov för mer vill jag påstå att man har ett extremt osunt förhållande till TV, eller beroende för att vara mer precis.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-16 14:14
Ursprungligen av Arcane02:

Kombinerat med ett Amerkanskt iTunes-konto finns det ingen anledning att se vanlig TV. Har man behov för mer vill jag påstå att man har ett extremt osunt förhållande till TV, eller beroende för att vara mer precis.

En anledning finns det Sport.

  • Superhjälte
  • 2012-10-16 15:11
Ursprungligen av rhesus:

En anledning finns det Sport.

Sport ser jag på Viaplay och MLB At Bat.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-16 17:40
Ursprungligen av Zop:

Sport ser jag på Viaplay och MLB At Bat.

Det beror ju på vilka sporter man vill följa. MLB At Bat visar ju inte så mycket från elitserien i hockey om man säger så...

  • Superhjälte
  • 2012-10-17 10:09
Ursprungligen av rhesus:

Det beror ju på vilka sporter man vill följa. MLB At Bat visar ju inte så mycket från elitserien i hockey om man säger så...

Nej, men C More har någon app på gång om jag har förstått det rätt, så snart borde man slippa tv-abonnemang även för Elitserien.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-17 22:44
Ursprungligen av Zop:

Nej, men C More har någon app på gång om jag har förstått det rätt, så snart borde man slippa tv-abonnemang även för Elitserien.

Självklart är play-tjänster framtiden, på några års sikt tror jag att "ång-tv" definitivt kommer att vara på väg ut Vi är dock inte riktigt där ännu och samtidigt måste någon lösa problemet med att dela innehåll mellan producenter. Det låter inte så lockande att ha 4-5 play-abonnemang för 80-100:- / st...

Ursprungligen av rhesus:

Självklart är play-tjänster framtiden, på några års sikt tror jag att "ång-tv" definitivt kommer att vara på väg ut Vi är dock inte riktigt där ännu och samtidigt måste någon lösa problemet med att dela innehåll mellan producenter. Det låter inte så lockande att ha 4-5 play-abonnemang för 80-100:- / st...

Å andra sidan så är det läget just nu för kabeltv. Många köper två-tre paket för mycket mer än 79 kr månaden

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-18 08:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Å andra sidan så är det läget just nu för kabeltv. Många köper två-tre paket för mycket mer än 79 kr månaden

Absolut. Dock tycker jag det kan bli spännande med Mirag (eller vad hette det nu?) som verkar samla många kanaler i en app. Det kommer som rhesus säger inte att hålla med att betala varje tv-kanal 79 kr/mån.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-18 08:35
Ursprungligen av rhesus:

Självklart är play-tjänster framtiden, på några års sikt tror jag att "ång-tv" definitivt kommer att vara på väg ut Vi är dock inte riktigt där ännu och samtidigt måste någon lösa problemet med att dela innehåll mellan producenter. Det låter inte så lockande att ha 4-5 play-abonnemang för 80-100:- / st...

Framför allt måste bandbredden till lite mindre orter, men även i många delar av de större städerna också, ökas ganska rejält. Om alla ska titta på "TV" via sin internetuppkoppling kommer det att bli trångt. ADSL räcker inte alltid när det är många i samma central ska kolla film, sport, etc..

Hade hoppat på direkt om det inte varit för avsaknaden av 5.1

Edit: Jag ljög. Det finns visst DD 5.1 på nyare titlar... Iaf om man ser med atv.
Kör testmånaderna ut så får vi se om det är värt!

Senast redigerat 2012-10-15 18:30

Via denna sida så kan man få netflix gratis året ut

https://signup.netflix.com

Ursprungligen av BlackSmp:

Via denna sida så kan man få netflix gratis året ut

https://signup.netflix.com

1 månad står det hos mig..

Ursprungligen av Cappachino:

1 månad står det hos mig..

fram till årsskiftet är väl bara om man har spotify premium abonnemang.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-15 19:21

Samma dag bindningstiden går ut på Comhem så säger jag upp TV:n. Idag betalar jag bl.a. 49kr/mån i krypteringsavgift.

Till det intressanta, finns det någon sajt som jämför utbudet av TV/Film-tjänster?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-15 19:26

Netflix är en given prenummeration. Likaså när HBO kommer den här månaden. Det enda som saknas nu för att fullborda min mediekonsumtion är att SVT Play blir en standard-app på Apple TV (även om hemsidan på iOS + airplay fungerar över förväntan).

Ursprungligen av ibish:

Netflix är en given prenummeration. Likaså när HBO kommer den här månaden. Det enda som saknas nu för att fullborda min mediekonsumtion är att SVT Play blir en standard-app på Apple TV (även om hemsidan på iOS + airplay fungerar över förväntan).

Jailbreaka den så är det löst

netflix är precis lika värdelöst som alla andra streaming-tjänster tyvärr (min åsikt)
hade verkligen hoppats på netflix men deras utbud med nyheter är riktigt dåligt och att det skulle bli bättre inom en överskådlig framtid har jag svårt att tro. de har ju ändå funnits på marknaden ett tag så de har haft bra med tid på sig att göra det bättre, vilket de inte har gjort.

så nu sitter jag och hoppas på hbo.

Ursprungligen av tqila:

netflix är precis lika värdelöst som alla andra streaming-tjänster tyvärr (min åsikt)

Värdelöst som tjänst totalt sett eller värdelöst just för dig?

Ursprungligen av tqila:

hade verkligen hoppats på netflix men deras utbud med nyheter är riktigt dåligt och att det skulle bli bättre inom en överskådlig framtid har jag svårt att tro. de har ju ändå funnits på marknaden ett tag så de har haft bra med tid på sig att göra det bättre, vilket de inte har gjort.

Jag förstår inte hur du å ena sidan är bekant med Netflix affärsmodell (tv och film med några år på nacken) och inte tror de ändrar sig på en överskådlig framtid men å andra sidan verkligen hade hoppats på att de skulle ändra sig? Låter som en motsägelse.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-15 19:51

Nån som kör amerikanskt Netflix/HBO Go konto och har insyn på vad utbudet därborta har att erbjuda?
Det borde ge en fingervisning hur det svenska utbudet kan se ut om ett tag.

79kr är ett bra pris, men jänkarna betalar $8/mån.

Ursprungligen av reboot81:

Nån som kör amerikanskt Netflix/HBO Go konto och har insyn på vad utbudet därborta har att erbjuda?
Det borde ge en fingervisning hur det svenska utbudet kan se ut om ett tag.

79kr är ett bra pris, men jänkarna betalar $8/mån.

$8*7SEK = 56 SEK * 25% Moms => 70 spänn

Verkar stämma rätt bra.

Ursprungligen av Cappachino:

1 månad står det hos mig..

Jag vet men när jag fullföljde det hela så har jag netflix till sista december. Det är först på sista sidan som slutdatumet kom fram

Har testkollat en film och har inget att anmärka på. Tyvärr funkade det inte att köra via PS3an då PSN låg nere för underhållsarbete. Sammanträffande?

Om man inte sett sig mätt och utbudet blir lite "nyare" så kan jag, spontant, tänka mig att ha kvar detta även efter nyår när det kostar ett par kronor i månaden.

Frågan är om man ens behöver vanlig digitaltv från Comhem/motsvarande om man kör både netflix och viaplay?
Ska bli kul att se utvecklingen iaf

Gratis året ut om man redan betalar för Spotify: www.netflix.se/spotify

Netflix - Äntligen i Sverige + UnoTelly.com

TOR skillnad mellan utbudet. Kom med några titlar så ska jag jämföra åt dig, men lite snabbt ser det ut såhär (vänster: Sverige - höger: USA);

Sökte lite snabbt på olika serier och Mad Men finns S1-4 i USA medans bara S1 i Sverige, liknande resultat för andra serier - de ligger mycket längre tillbaka i Sverige, säkerligen pga broadcast/distributionsrättigheter sålda till andra företag i landet. Curious George, Sesame Street, Pingu, Timmy Time (mer eller mindre valfri favoritserie för min son) lyckades jag inte hitta alls i Sverige.

Av någon anledning defaultar mina Windows 8 maskiner till Netflix Sverige no matter vad jag försöker medans Windows7, WS2008 och Xboxen fortfarande visar Netflix US. Ändras detta får jag helt enkelt ansluta mitt abonnemang (efter flera år) då den Svenska satsningen är på tok för dålig.

Eller hur! Det är bra utbud för de pengarna, det kommer bli bättre men jag blev sjukt glad när jag såg att man får Doctor Who fram till säsong fem, så det är bara en halv säsong efter. Sen har man smidigheten att slippa rota i mappträd och skit. Värt pengarna, tveklöst! Nu ska vi se om allt fungerar ordentligt också!
Njae.. Nu är det givetvis svårt för mig att inte vara partisk eftersom jag haft Netflix US i flera år, men jag betalar för närvarande $7.99 / mnd för ett mycket större (och i alla fall för oss) bättre utbud än de försöker kränga i Sverige för 79,- / mnd. Inte bara är det dyrare, det är också sämre.

Jag förstår givetvis varför det är såhär och jag har svårt att hålla Netflix ansvarliga då det helt hänger på existerande distributionsrättigheter men om jag saknar tillgång till det Amerikanska utbudet iom att de nu startat i Sverige får jag helt enkelt avsluta abonnemanget och återgå till att ladda ned barnprogram etc.

I recommend using UnoTelly.com to get USA Netflix with more movies.

Tycker Spotify-parallellen är värd ett varv till... En av sakerna som faktiskt fick mig att fastna för Spotify var att jag fick förhandslyssna många nya stora skivsläpp en vecka innan release. Tv, film och musik är färskvara för mig, framför allt när det gäller den sociala aspekten. Känns stört att betala och sen få undvika piratpolarnas diskussion vid vattenkylaren bara för att man inte laddat ner det senaste avsnittet och vill undvika spoilers.

När det gäller film och tv så kan man kanske inte kräva förhandstitt, men åtminstone tillgänglighet vid release/sändning, och behöver jag betala mer för det so be it!

Man kan tycka att utbudet kunde vara bättre, men kan man verkligen tycka att 79kr är ruggigt dyrt?

Nej det är kaffepengar för det man får, och jag betalar gärna mer för ett grymt utbud som sagt.

Bevaka tråden