Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBPr prissänkning alt specbump nästa vecka?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-16 15:37

Hej,
Ni som hänger med i ryktena fram och tillbaka. Kan man förvänta sig att det händer någonting med Retina 15" nästa vecka så att det är dumt att köpa en i dagsläget? I samband med att 13" retina antagligen kommer att släppas menar jag...

Tack!
/Jesper

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-16 15:57

Nej, där lär inte hända något med den befintliga 15"-modellen. Varför tror du det?

Intel eller Nvidia har inte släppt några nya processorer/GPU:er så det lär inte bli något.

Ursprungligen av Jeppee:

Hej,
Ni som hänger med i ryktena fram och tillbaka. Kan man förvänta sig att det händer någonting med Retina 15" nästa vecka så att det är dumt att köpa en i dagsläget? I samband med att 13" retina antagligen kommer att släppas menar jag...

Tack!
/Jesper

Det tvivlar jag på stort att något kommer hända med specifikationerna på 15 tums modell, det gäller enligt ryktena bara 13 tums.
Däremot så kan en prisjustering kunna komma till 15 tums, dock tvivlar jag på att detta skulle ske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-16 17:48

Jag tänkte väl främst på om det tros bli någon prisjustering. Om ssd diskarna eller andra komponenter har sjunkit i pris... Men det kanske inte är så troligt just nu i samband med lanseringen av 13".

Det får bli en 15" nu i vecka ändå antagligen. Lite trist om de skulle dra ned priset på uppdatering från 256 till 512 bara, som nu ligger på 4900!

Köp på Applestore i Täby alternativt på webben så har du 14 dagars ångerrätt, om nu priset skulle droppas

1
Bevaka tråden