Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook 2010 seg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en vit Macbook från 2010 (2gb ram) som har börjat bli väldigt seg. Går en estetlinje på gymnasiet med inriktning foto och använder väldigt mycket photoshop (cs5 installerat på macen), men kanske är det så att macen inte klarar av det? Den snurrande badbollen kommer ständigt fram vid minsta ansträngning. Vad kan man göra åt segheten? Har hört att man kan byta ram, är det en bra idé och är det värt det? Har dessutom en annan fråga. Tappade datan i golvet förra veckan men har än så länge inte stött på några problem, men kan man felsöka den på något sätt?

Installera max RAM, mycket mer än så kan du inte göra.
Är det värt det? Det kan nog bara du avgöra, det är din plånbok.

RAM + SSD så har du en fräsch dator i ungefär ett år till. Kostnad ~ 1000:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-12 22:38
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-14 11:47

Tappat den i golvet kan ju göra att hårddisken har svårare att läsa data. Att byta till SSD löser det problemet också.
Men jag tror det är väl optimistiskt med 8 GB RAM och SSD för 1000 kr, 1500 skulle jag nog tro (om man inte tar den minsta SSDn, men det måste ju finnas plats för bilderna).
Jag tycker helt klart att det är värd det, det blir som en ny dator!

Ursprungligen av kenjon:

Tappat den i golvet kan ju göra att hårddisken har svårare att läsa data. Att byta till SSD löser det problemet också.
Men jag tror det är väl optimistiskt med 8 GB RAM och SSD för 1000 kr, 1500 skulle jag nog tro (om man inte tar den minsta SSDn, men det måste ju finnas plats för bilderna).
Jag tycker helt klart att det är värd det, det blir som en ny dator!

Jag köpte Intel 330-series 120 gb för 699:-. 4-8GB ram ligger på 3-400:- alltså runt 1000:- som jag skrev utan problem.

1
Bevaka tråden