Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 har gjort kameran obrukbar.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lyckats identifiera följande scenarier som får kameraappen att krascha direkt till hemskärmen:
1. Att ta en bild med den vanliga kameraappen, sen direkt välja att visa bilden genom att trycka på miniatyren nere till vänster
2. Att ta en bild med t.ex. Twitter eller den inbyggda SMS-appen som utnyttjar den inbyggda kameraappen
3. Att ta en bild med en app som använder kameran (t.ex. Instagram eller VSCO Cam)
4. Att exportera en bild med VSCO Cam som fick kameran att krascha (de andra verkar gå bra)

I princip är alltså enda gången kameraappen inte kraschar när jag tar en bild med den och sedan återgår till hemskärmen.
Jag har testat att starta om telefonen. Jag har testat att ominstallera de appar som använder kameran.
Det är en iPhone 4S det rör sig om. Problemet existerade inte alls innan jag nedgraderade till iOS 6.

Detta gör mig fruktansvärt förbannad i kombination med de usla kartorna, den värdelösa batteritiden och att auto brightness är ungefär hundra gånger sämre nu - särskilt som att musiklyssnande och fotograferande står för halva min mobils användning.

Således undrar jag - har någon tips på hur jag kan tänkas gå till väga för att lösa detta? Jag har inte energi eller tid att lämna in mobilen.

Har du testat att återställa den. Om du har samma problem efter att du har återställt rill säkerhetskopia, testa att inte återställa till säkerhetskopia (Dvs "Ny iPhone"").

Fungerar inte det så är det dessvärre service som gäller.

Jag skulle börja med standardåtgärd 1A: Starta om mobilen. Det löser väldigt många av denna typen av problem men eftersom du redan har gjort det så skulle jag fortsätta med att prova det som barbapappa föreslår - återställ telefonen - men prova först med att inte återställa till säkerhetskopia - och om det fungerar - återställ till din säkerhetskopia. Det känns bara smidigare att gå i den ordningen.

Och du är dessbättre (kanske inte för dig) ganska ensam om de problem som du beskriver - vilket gör att jag tror att en återställning är ganska sannolik att lösa dina problem.

Senast redigerat 2012-10-14 09:18
Ursprungligen av Stephen Kirk:

Problemet existerade inte alls innan jag nedgraderade till iOS 6.

Vad körde du med innan då? Någon version utav iOS som inte finns ute ännu då du nedgraderade till iOS6 som är den senaste. Jag som är utvecklare har inte sett någon ny version ska komma ut...

Ursprungligen av g0tr00t:

Vad körde du med innan då? Någon version utav iOS som inte finns ute ännu då du nedgraderade till iOS6 som är den senaste. Jag som är utvecklare har inte sett någon ny version ska komma ut...

Jag tyckte att uppdateringen till iOS 6 var en stor nedgradering, då jag fått profiler fast med ett finare namn i utbyte mot att typ allt är trasigt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skulle börja med standardåtgärd 1A: Starta om mobilen. Det löser väldigt många av denna typen av problem men eftersom du redan har gjort det så skulle jag fortsätta med att prova det som barbapappa föreslår - återställ telefonen - men prova först med att inte återställa till säkerhetskopia - och om det fungerar - återställ till din säkerhetskopia. Det känns bara smidigare att gå i den ordningen.

Och du är dessbättre (kanske inte för dig) ganska ensam om de problem som du beskriver - vilket gör att jag tror att en återställning är ganska sannolik att lösa dina problem.

Testade att återställa bara "inställningarna" utan att blåsa hela mobilen, och den tycks fungera mycket smidigare nu. Den hänger sig inte varje timme som den gjorde förut.
Ska låta den rulla ett par dagar, händer det igen blåser jag den. Jag kommer inte göra misstaget att köra backup via iCloud igen (vad är det för idioti att den måste hämta hem hela backupen bara för att överföringen avbryts på typ 95%?) utan tar den lokalt. Eller så kör jag bara på en tom mobil, photostreamen backupas till min NAS och alla kontakter osv ligger på Google.
Nåväl. Tack för tipsen!

Ursprungligen av g0tr00t:

Vad körde du med innan då? Någon version utav iOS som inte finns ute ännu då du nedgraderade till iOS6 som är den senaste. Jag som är utvecklare har inte sett någon ny version ska komma ut...

Han menade nog nedgraderade som i nerköp inte som i en faktiskt nedgradering. Ingen utanför Apple har fått någon högre version av iOS än.

Så här är det för mig också. Är din 4S fortfarande okej nu eller har problemet återkommit?

Är iOS6 det sämsta som Apple släppt ifrån sig? Jag tänker inte "uppgradera" än på ett tag. Jag är nöjd med iOS5 med Google-kartor och nästan allt fungerar smärtfritt. Det är någon app av 267 (eller vad det är jag har på phånen) som krånglar, men det beror nog mest på app(o)utvecklaren.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Är iOS6 det sämsta som Apple släppt ifrån sig? Jag tänker inte "uppgradera" än på ett tag. Jag är nöjd med iOS5 med Google-kartor och nästan allt fungerar smärtfritt. Det är någon app av 267 (eller vad det är jag har på phånen) som krånglar, men det beror nog mest på app(o)utvecklaren.

Om du inte tänker uppgradera så är det väl inte så mkt att diskutera?

Tja, det blir ju inte mycket till uppgradering när saker blir till det sämre. Det verkar gå lite väl fort nuförtiden och det resulterar i buggaloo. Mest pinsamt för Apple Inc. Det är väl bättre att släppa uppdateringarna när allt fungerar som det ska och inte ser ut som skit? Hoppas Ives styr upp det här nu..

Suck, ännu en tråd där någon spyr sin galla över en uppdatering och alla problem den skapat. Återigen skriver jag, jag har kört iOS 6 sedan Beta 1. Först på en 4S, sedan på en iPhone 5. Jag har haft ett enda problem - WiFi funkade inte på min 5:a när man hade krypterat nätverk. Detta är löst iom 6.0.1.
Kameran fungerar utmärkt på min 5:a, min 4S och frugans 4:a. Kartorna är det inget större fel på. Tvärtom ser jag den inbyggda navigeringen som ett så stort steg framåt att lite fel i karteriet känns helt underordnat. Ser verkligen inget behov för Ives att "styra upp" något och heller ingen anledning att låta bli att uppgradera.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-06 22:03

Har heller inga problem med iOS6.
Vad är de stora problemen?

Jag använder iofs inte kartorna.

1
Bevaka tråden