Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud firar ett år idag

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples internettjänst är faktiskt äldre än så. De har bl.a. haft Apple eWorld.

Ursprungligen av The Real Viking:

Apples internettjänst är faktiskt äldre än så. De har bl.a. haft Apple eWorld.

Sant, men eWorld var mer att likna vid America OnLine och andra onlinetjänster som man endast nådde via modem. Till en början fanns inte ens internetaccess på eWorld.

Denna artikel tar avstampet i iTools då det var Apples första molntjänst som sedan har hängt samman fram tills idag

Ursprungligen av Joacim Melin:

Sant, men eWorld var mer att likna vid America OnLine och andra onlinetjänster som man endast nådde via modem. Till en början fanns inte ens internetaccess på eWorld.

Denna artikel tar avstampet i iTools då det var Apples första molntjänst som sedan har hängt samman fram tills idag

Ja, du har rätt i att eWorld var en tjänst som endast nåddes via modem; har för mig att eWorld var tillgänglig via internet en kort tid.
Men Apples första "riktiga" internet tjänst var mycket riktigt iTools.

P.S. Jag tror att jag även hade AppleLink… (det hade jag fullständigt glömt bort…)

Ursprungligen av The Real Viking:

Ja, du har rätt i att eWorld var en tjänst som endast nåddes via modem; har för mig att eWorld var tillgänglig via internet en kort tid.
Men Apples första "riktiga" internet tjänst var mycket riktigt iTools.

P.S. Jag tror att jag även hade AppleLink… (det hade jag fullständigt glömt bort…)

Nostalgin bara sköljer över oss.

Jag minns när varenda datortidning i Sverige under mitten på 90-talet hade 2-3 CD-ROM-skivor från AOL inplastade. Lyckligtvis tog sig inte den tjänsten nämnvärt här i landet.

Undrar om inte IBM hade någon sorts dial-up-tjänst också. Minns inte namnet på den men IBM tog betalt utan att kunderna faktiskt kunde använda det. Ett rejält rabalder blev det men det är en annan historia..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-13 08:47
Ursprungligen av Joacim Melin:

Nostalgin bara sköljer över oss.

Jag minns när varenda datortidning i Sverige under mitten på 90-talet hade 2-3 CD-ROM-skivor från AOL inplastade. Lyckligtvis tog sig inte den tjänsten nämnvärt här i landet.

Just ja, och fullversioner av program som man oftast inte hade någon nytta av

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-14 12:04

AppleLink.... vilken lycka när man lyckades logga in!

1
Bevaka tråden