Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Google kalendrar med Kalender i Mac OS, ML

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-11 21:38

Jag får inte till synkningen av mina google-kalendrar i Kalender-appen.

1) All info hämtas inte. Jag kan logga in och se mer info i webbläsaren än jag ser i kalendern på Mac:en, hur många ggr jag än uppdaterar kalendern.
2) Jag laborerar med två google-konton (ett privat och ett för arbete) som vardera innehåller ett par olika kalendrar. Av någon anledning så väljs bara en av kalendrarna till respektive som "default" (hur den väljer just den vet jag inte, då jag skulle valt en annan om jag kunnat). För att se ytterligare så jag googlat fram att jag ska välja ett konto, t.ex. mitt privata, och klicka på fliken Delegering, vilket gör att jag får upp mina ytterligare 6 st som tillhör det kontot. Men när jag ska välja så är det vissa jag bara inte kan markera. Jag sätter en bock i rutan framför och vips så försvinner hela raden. Sen efter några sekunder kommer den tillbaka utan bock.

jag har prövat att radera kontona via Inställningar > Konto och sedan lagt in dom på nytt men ingen skillnad.

Vad gör jag för fel?

Edit: Det konstiga är att detta har fungerat förut (innan uppdateringen? minns inte). Men jag känner inte igen Delegeringsfliken. Är det nytt för ML?

Ursprungligen av patlan:

Jag får inte till synkningen av mina google-kalendrar i Kalender-appen.

1) All info hämtas inte. Jag kan logga in och se mer info i webbläsaren än jag ser i kalendern på Mac:en, hur många ggr jag än uppdaterar kalendern.
2) Jag laborerar med två google-konton (ett privat och ett för arbete) som vardera innehåller ett par olika kalendrar. Av någon anledning så väljs bara en av kalendrarna till respektive som "default" (hur den väljer just den vet jag inte, då jag skulle valt en annan om jag kunnat). För att se ytterligare så jag googlat fram att jag ska välja ett konto, t.ex. mitt privata, och klicka på fliken Delegering, vilket gör att jag får upp mina ytterligare 6 st som tillhör det kontot. Men när jag ska välja så är det vissa jag bara inte kan markera. Jag sätter en bock i rutan framför och vips så försvinner hela raden. Sen efter några sekunder kommer den tillbaka utan bock.

jag har prövat att radera kontona via Inställningar > Konto och sedan lagt in dom på nytt men ingen skillnad.

Vad gör jag för fel?

Edit: Det konstiga är att detta har fungerat förut (innan uppdateringen? minns inte). Men jag känner inte igen Delegeringsfliken. Är det nytt för ML?

Vet inte om det är nytt för ML men det tror jag inte. La till delegeringar på en kollegas Lion för inte så länge sedan.

Kör du CalDAV-adress eller Google-konto-import?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-22 22:42

Jag kör CalDav. Men det verkar nog funka nu. Har inte gjort några ändringar.

Ursprungligen av patlan:

Jag kör CalDav. Men det verkar nog funka nu. Har inte gjort några ändringar.

Det verkar ha varit lite strul med Google-konto i Lion/ML. Verkar vara lite svårt att lägga till konto osv. Skönt att det funkar nu dock.

1
Bevaka tråden