Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 och kompatibla headset

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2012-10-09 11:21

Jag har undersökt detta en hel del sedan jag insåg att mitt etymotics hf3 knappt är användbart med iphone 4s och 5. Mycket riktigt så står det på deras hemsida att mikrofonfunktionen bara stöds på 3GS och 4. Det har tydligen att göra med den nya noice cancelling funktionen i 4S och 5.

Tittar man på applestore på nätet så är det samma sak, det finns en uppsjö modeller med de allra flesta anges vara kompatibla med 3GS och 4, något fler med 4S och väldigt få med femman.

Det gäller alltså samtalsfunktionen med apples egen phone-app, inte spela musik eller använda knappar på headsetet för det fungerar som förväntat även på min modell.

Jag har provat med medföljande earpods och då är ljudet utmärkt vid samtal. Jag har även provat mina etymotics med iphone 5 och det blir bakgrundsbrus och ekoeffekt för mottagaren. Jag har även testat att ringa via viber och då låter det utmärkt. Kontentan är väl att brusreduceringen ställer till det med headset som inte har stöd för detta, det blir någon slags rundgång med headsetmicken och brusmickarna på telefonen. Det kan vara värt att tänka på vid köp. En rolig detalj är att applestore listar sina egna in-ear lurar som kompatibla med iPhone 4S max, inte 5.

Min fråga är nu, vilka headset fungerar än så länge med iPhone 5 förutom apples egna?

Mitt Jabra Wave fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-10 18:21
Ursprungligen av pmarriott:

Mitt Jabra Wave fungerar utmärkt.

Jabra WAVE Bluetooth-headset - Apple Store (Sverige)

Är det en sån du har? Är det nåt du kan rekommendera?

Ursprungligen av Vassius:

Jabra WAVE Bluetooth-headset - Apple Store (Sverige)

Är det en sån du har? Är det nåt du kan rekommendera?

Exakt en sån har jag. Den bästa jag har haft. Kan varmt rekommendera den.

Mitt Ultimate ears triple fi 10Vi fungerar kanon

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-10-09 17:45

Mina EarPods funkar skitbra!

Mina Logitech Ultimate Ears 600vi funkar. Ljudet var inte toppen på det enda samtalet jag gjort än så länge. Kan ju lika gärna varit den andra änden som var det dåliga länken. Men det funkar att prata och knapparna funkar som de ska.

Känns det inte konstigt att det fortfarande finns så få blutooth headsets till iPhone 5? Jag har letat febrilt efter en dogtag liknande adapter där man kan plugga in ett par vanliga hörlurar till. Den jag körde (Jabra) till iPhone 4 funkade inte till iPhone 5 så jag letar fortfarande för fullt.

1
Bevaka tråden