Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolfiberfodral eller liknande till MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-08 21:55

Inväntar en ny MBP 15.4" och har sett lite olika tajta fodral för att skydda den mot repor etc. Men det finns en uppsjö så jag tänkte höra om lite tips, om inte allt för dyra fodral. Kanske kolfiber?

En annan del jag sliter på, är höger om styrplattan där jag har handen hela tiden. Har dock inte sett något skydd för detta.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-10-08 23:14

Om du menar såna som man snäpper fast på datorn:
Hade förut ett bra plastfodral av märket "Speck" vilket inte verkar gå att få tag på längre... Har idag ett plastfodral av märket "Incipio", men passformen är inget vidare. Speck-fodralet var bra mycket bättre ända till dess att det sprack i ena kanten, men då hade det använts i över ett år, närmare två. Rekommenderas om du kan hitta ett.

Kolfiber har jag inte sett något. Där jag lägger händerna, vid styrplattan, slits det just inget alls, trots flitig användning, så det tror jag inte du behöver bekymra dig för. Om du ändå vill ha något där så är det nog bara nån slags självhäftande plast som fungerar - typ skärmskydd till telefon. Det finns väl nån sån som man klipper till själv på tex. Clas Ohlson? Kolla om det räcker med ett par såna bitar.

  • Medlem
  • 2012-10-09 00:00

Har haft min mbp 6,5 år nu. Du behöver inget skydd för högerhanden. Däremot är styrplattan och några tangenter ordentligt blankpolerade.
Bara charmigt och kallas patina.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-09 18:34

Har fått samma skönhetsskador på min nuvarande MBP 2008 och min förra PPC G4. Men det tar ju några år. För det mesta är jag mot fula plastfilmer/skydd. På min iPhone har jag inga skydd.

Men ett kolfiberfodral både skyddar, verkar inte göra datorn mycket större/tjockare och det ser ganska bra ut Men det finns olika varianter, så jag antar att vissa ser bedrövliga ut IRL.

Därför jag undrade om någon hade ett som de är nöjd med.

Har sett både ett man "snäpper" fast, och ett som är som en film. Men det täcker inte hela locket.

1
Bevaka tråden