Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatet på video när man skickar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kompis fyller år idag så jag spelade in en snutt med "Vi gratulerar". Det gjorde jag från meddelandeappen. Sen när jag kollar på den i Bilder så har den inget widescreenformat. Mer som bilderna blir. Men väljer jag en film från Bilder och skickar den är den i widescreen. Iaf när jag kollar på den där i meddelanden. Vet inte hur mottagaren ser den.

Är det någon som har koll varför det inte är widescreen när man väljer att filma från meddelanden?

Gissningsvis komprimering. Filmar du från Meddelande-appen så är det ju tänkt att skickas som MMS så då optimerar den antagligen för liten filstorlek. Men om du filmar som vanligt så kan du infoga det i meddelande, mail, twitter, facebook, youtube osv. Så då är den okomprimerad tills du väljer medium.

Detta är inga säkra fakta dock bara spekulationer från min sida.

Kanske ska säga att det är med en iPhone 5 jag uppmärksammade det på. Men det sista jag skickade till honom från Bilder (när jag kollar på filmen i meddelanden) är ju i widescreen.

Men den filmen du filmar med Meddelande-appen. Blir det i widescreen när du kollar på den i bilder?

Nej, den blir i "bildformatet"

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Nej, den blir i "bildformatet"

Då är jag ganska övertygad om att det handlar om komprimering i Meddelande. Komprimering eller optimering för MMS.

1
Bevaka tråden