Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man ha @iCloud.com?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag fick nu på telefonen att jag hade fått loginet minaddres@icloud.com men jag vill inte på sikt ha det utan ha kvar min @me.com dels har jag köpt massa appar och sedan gillar jag att den är kortare att skriva än iCloud. Är det bara göra som man vill?

Ha det bra!

Jo, det är bara att göra som du vill:)

Jag vet inte riktigt varför de började med @icloud.com men jag ignorerar den totalt och använder bara mina gamla adresser

  • Superhjälte
  • 2012-10-02 12:09

Du kan fortsätta använda @me.com. Däremot förlorar du inga appköp om du loggar in med @icloud.com De är knutna till samma Apple ID.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, det är bara att göra som du vill:)

Jag vet inte riktigt varför de började med @icloud.com men jag ignorerar den totalt och använder bara mina gamla adresser

Ursprungligen av Zop:

Du kan fortsätta använda @me.com. Däremot förlorar du inga appköp om du loggar in med @icloud.com De är knutna till samma Apple ID.

Vad bra! Tack! Men vill nog hellre ha kvar @me.com men säg om jag får ett mail som egentligen är addreserat till min @icloud men om jag avaktiverar / tar bort iCloud i iMessage eller i mailen, får jag meddelandet eller mailet addreserat till min @me istället? Hoppas ni förstår vad jag försöker mena.

Ja, jag undrar varför det har bestämt att ha @icloud.com är det för att deras tjänst heter iCloud och de vill ha samma namn? Känns tycker jag konstigt att ändra / lägga till när något redan funkar galant.

Så ni tror inte man kommer på längre sikt bli tvungen att gå över till den adressen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-03 19:26

Dina icloudmail hamnar i samma inkorg som du ser när du loggar in med me.com.
Se det som ett konto, med aliasadresser (mac.com, me.com och icloud.com).

1
Bevaka tråden