Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med hennes gamla iphone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En flicka som jag är bekant med sålde sin gamla iPhone häromdagen och köpte en ny. Följande har inträffat:

1. "När hon synkar sin telefon till iCloud får hon upp killens kontakter (han som köpte hennes gamla telefon).

2. "När Marie skickar SMS från sin iPad till min telefon kommer dessa även till hennes nya telefon och till hennes gamla – den som hon sålde"

Hur löser man detta?

Hildeberth

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-30 21:33

Man återställer båda telefonerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-30 21:42
Ursprungligen av hildeberth:

En flicka som jag är bekant med sålde sin gamla iPhone häromdagen och köpte en ny. Följande har inträffat:

1. "När hon synkar sin telefon till iCloud får hon upp killens kontakter (han som köpte hennes gamla telefon).

2. "När Marie skickar SMS från sin iPad till min telefon kommer dessa även till hennes nya telefon och till hennes gamla – den som hon sålde"

Hur löser man detta?

Hildeberth

Telefonen återställdes aldrig innan försäljning och har heller inte gjorts av den nya ägaren. Detta medför att uppgifter såsom Apple-id etc. fortfarande står registrerat i den gamla telefonen och därför får ni samma meddelanden, delade kontakter etc.

Kontakta den nya ägaren och se till att telefonen återställs. Går inte detta så gå in på iCloud.com och återställ telefonen själv genom funktionen "Hitta min iPhone" (förutsatt att funktionen var aktiverad på telefonen innan försäljning).

Till sist; se till att alltid återställa dina produkter innan försäljning, annars kan du råka illa ut då obehöriga kommer åt privat information som kan utnyttjas.

Det funkade! Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-10-29 12:52

Lånar tråden lite;)
En kompis skall sälja sin gamla 3Gs och undrar vad man bör tänka på, är det bara att återställa telefonen eller...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-29 13:59
Ursprungligen av ntg:

Lånar tråden lite;)
En kompis skall sälja sin gamla 3Gs och undrar vad man bör tänka på, är det bara att återställa telefonen eller...

Att återställa telefonen med iTunes är inte alltid nog för när jag sålde min iPhone 4 fanns mitt Apple-ID kvar ändå.
Så det bästa att återställa genom att gå till Inställningar-Allmänt-Återställ-Radera allt innehåll och inst.

Ursprungligen av lappen71:

Att återställa telefonen med iTunes är inte alltid nog för när jag sålde min iPhone 4 fanns mitt Apple-ID kvar ändå.
Så det bästa att återställa genom att gå till Inställningar-Allmänt-Återställ-Radera allt innehåll och inst.

När du sålde din gamla telefon och återställde via iTunes. Hade du kabeln inkopplad till telefonen när den var klar sedan?

För då kommer ditt Apple-id automagiskt med vid "installationsprocessen". Alltså i den guiden som man går igenom vid start av en återställd iPhone.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-29 18:24
Ursprungligen av grenhall:

När du sålde din gamla telefon och återställde via iTunes. Hade du kabeln inkopplad till telefonen när den var klar sedan?

För då kommer ditt Apple-id automagiskt med vid "installationsprocessen". Alltså i den guiden som man går igenom vid start av en återställd iPhone.

Nej jag återställde telefonen och sen när symbolen med kabeln och iTunes kom upp på skärmen kopplade jag ifrån telefonen.
När jag sen kom hem till syrran kopplade jag in den med hennes nyinstallerade iTunes och ställde in den som ny men ändå fanns mitt Apple-ID kvar.

Ursprungligen av lappen71:

Nej jag återställde telefonen och sen när symbolen med kabeln och iTunes kom upp på skärmen kopplade jag ifrån telefonen.
När jag sen kom hem till syrran kopplade jag in den med hennes nyinstallerade iTunes och ställde in den som ny men ändå fanns mitt Apple-ID kvar.

Vilket iOS?

För hade du kabeln kvar tills den var helt återställd så tror jag att ditt Apple-id läggs in direkt från datorn. Så var det för mig iaf. När jag gjorde en radera allt(restore) via telefonen och sedan körde iCloud fanns inte mitt Apple-id kvar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-29 18:59
Ursprungligen av grenhall:

Vilket iOS?

För hade du kabeln kvar tills den var helt återställd så tror jag att ditt Apple-id läggs in direkt från datorn. Så var det för mig iaf. När jag gjorde en radera allt(restore) via telefonen och sedan körde iCloud fanns inte mitt Apple-id kvar.

Och hur ska Apple-ID kunna komma in i telefonen fast jag inte synkat telefonen utan denna bild är det enda som syns på skärmen?

Vilket som är det bästa att återställa med telefonen för att vara helt säker att det blir rätt.

Ursprungligen av lappen71:

Och hur ska Apple-ID kunna komma in i telefonen fast jag inte synkat telefonen utan denna bild är det enda som syns på skärmen?
[ATTACH="CONFIG"]36060[/ATTACH]

Vilket som är det bästa att återställa med telefonen för att vara helt säker att det blir rätt.

Nej det borde inte komma in då. Min teori sprack kan man säga.

1
Bevaka tråden