Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som fått sin iPhone 5 - Första intrycken?

Tråden skapades och har fått 477 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Jaha, det verkar som jag har fått ett dåligt exemplar. Apple vill byta ut den. Nu vill de så klart bara byta ut inom samma land som den såldes i, dvs England. De vill att jag skickar min lur direkt till Apple på Irland och så får jag därefter en utbyteslur till min Borderlinx och får sålunda betala någon tusing i frakter fram och tillbaka. Är det någon som har erfarenhet att få utbytt en utländsk iPhone i Sverige?

Gör inte Lan-Mastet i Malmö sådana utbyten, även med utländska? Eller minns jag fel? Kanske kan vara värt ett samtal till dem.

Ursprungligen av pmarriott:

Jaha, det verkar som jag har fått ett dåligt exemplar. Apple vill byta ut den. Nu vill de så klart bara byta ut inom samma land som den såldes i, dvs England. De vill att jag skickar min lur direkt till Apple på Irland och så får jag därefter en utbyteslur till min Borderlinx och får sålunda betala någon tusing i frakter fram och tillbaka. Är det någon som har erfarenhet att få utbytt en utländsk iPhone i Sverige?

Vad är det för knas med den?

Ursprungligen av Capeman:

Gör inte Lan-Master i Malmö sådana utbyten, även med utländska? Eller minns jag fel? Kanske kan vara värt ett samtal till dem.

Yep, precis så, EU-köpta + Telia-köpta.

Ursprungligen av keptang:

Vad är det för knas med den?

Yep, precis så, EU-köpta + Telia-köpta.

WiFi kopplar bort internet för mig sisådär 75-80 ggr dagligen. Måste stänga av/slå på det igen, sen funkar det i 1 sek upp till 15 minuter. Ibland, 4 ggr hittills idag, måste jag göra en reset på luren för att det ska dra igång igen.

Se inlägg #50 ovan.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-09-27 13:24
Ursprungligen av pmarriott:

WiFi kopplar bort internet för mig sisådär 75-80 ggr dagligen. Måste stänga av/slå på det igen, sen funkar det i 1 sek upp till 15 minuter. Ibland, 4 ggr hittills idag, måste jag göra en reset på luren för att det ska dra igång igen.

Tydligen är det många som har problem med wifi efter iOS6. Själv har det hänt mig ett par gånger med min 4S. Jag tror att det mer har med en bugg i iOS än i telefonen

https://discussions.apple.com/thread/4310121?start=0&tstart=0

Ursprungligen av gunek:

Tydligen är det många som har problem med wifi efter iOS6. Själv har det hänt mig ett par gånger med min 4S. Jag tror att det mer har med en bugg i iOS än i telefonen

https://discussions.apple.com/thread/4310121?start=0&tstart=0

Ja, jag fick problem på min 4S ibland med WiFi (slutade skicka/ta emot data) efter att jag la in iOS 6 GM på den.

Min 5a funkar bra, kör på 5GHz mot en Asus RT-N56U.

Tror inte att detta har med hårdvaran att göra.

Ursprungligen av keptang:

Ja, jag fick problem på min 4S ibland med WiFi (slutade skicka/ta emot data) efter att jag la in iOS 6 GM på den.

Min 5a funkar bra, kör på 5GHz mot en Asus RT-N56U.

Tror inte att detta har med hårdvaran att göra.

Jag är också lite skeptisk mot att det skulle vara hårdvara. Varför kickar det igång igen om man stänger av/slår på WiFi? Känns lite väl mycket gammal Volvo B18-motor över det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-27 12:06

Ni som har fått era lurar, vad anser ni om följande?

Lightningsladdar fastnar i datorer - MacWorld

Ursprungligen av zinned:

Ni som har fått era lurar, vad anser ni om följande?

Lightningsladdar fastnar i datorer - MacWorld

Inga problem med det här.

Inte läge att vänta på 6.0.1?
Antar att du testat på andra wifinät än ditt eget.

Ursprungligen av ilPadrino:

Inte läge att vänta på 6.0.1?
Antar att du testat på andra wifinät än ditt eget.

Läs inlägget (#50 dvs). Testat på 3 olika.
Ska se om jag kan lägga vantarna på IPSW-filen för iPhone 5 och 6.0 och flasha om hela luren från grund och botten.

Annars pratade jag med LAN-Master. De har inte formellt fått klart med just iPhone 5 men räknade med att kunna hjälpa mig på måndag.

Edit: Gjorde återställning på direkt telefonen innan. Kör en ny återställning via iTunes, då laddas programvaran ner på nytt och installeras om. Sista halmstrået.

Senast redigerat 2012-09-27 13:17
Ursprungligen av pmarriott:

Läs inlägget (#50 dvs). Testat på 3 olika.
Ska se om jag kan lägga vantarna på IPSW-filen för iPhone 5 och 6.0 och flasha om hela luren från grund och botten.

Annars pratade jag med LAN-Master. De har inte formellt fått klart med just iPhone 5 men räknade med att kunna hjälpa mig på måndag.

Edit: Gjorde återställning på direkt telefonen innan. Kör en ny återställning via iTunes, då laddas programvaran ner på nytt och installeras om. Sista halmstrået.

Testat på icke-TC nät?

Ursprungligen av keptang:

Testat på icke-TC nät?

Japp. Testat mot vår D-Link här också.

Ursprungligen av pmarriott:

Jaha, det verkar som jag har fått ett dåligt exemplar. Apple vill byta ut den. Nu vill de så klart bara byta ut inom samma land som den såldes i, dvs England. De vill att jag skickar min lur direkt till Apple på Irland och så får jag därefter en utbyteslur till min Borderlinx och får sålunda betala någon tusing i frakter fram och tillbaka. Är det någon som har erfarenhet att få utbytt en utländsk iPhone i Sverige?

Ett bra exempel på varför jag alltid köper Iphone i Sverige..

Intryck: Betydligt tunnare, lättare och mer kvalitetskänsla än jag räknade med.

Sen är skärmen svartare än svart, och hela telefonen känns betydligt mer som en enhet. Bra jobbat Apple

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-27 14:29

Ingen av er som har fått problem med WiFi-synk efter uppdatering till iOS 6?

Min 4S sätter bara igång och synkar varannan gång som jag ansluter den till strömkälla. Jag kan sätta den i dockan och inget händer, jag tar då upp den för att sätta ner den igen och strax därefter börjar den att synka.

Fler som upplever problem?

Ursprungligen av zinned:

Ingen av er som har fått problem med WiFi-synk efter uppdatering till iOS 6?

Min 4S sätter bara igång och synkar varannan gång som jag ansluter den till strömkälla. Jag kan sätta den i dockan och inget händer, jag tar då upp den för att sätta ner den igen och strax därefter börjar den att synka.

Fler som upplever problem?

En kompis till mig har upplevt det där problemet.

Det här med WiFi-problem tycks vara ganska spritt iom iOS 6. Jag har bestämt mig för att det inte är något fel på min telefon och inväntar 6.0.1 och ser vad som händer. Skulle den bråka med mig så knallar jag till Apple Store i Malmö när de öppnar om en månad, så får de fixa detta.

Ursprungligen av pmarriott:

Det här med WiFi-problem tycks vara ganska spritt iom iOS 6. Jag har bestämt mig för att det inte är något fel på min telefon och inväntar 6.0.1 och ser vad som händer. Skulle den bråka med mig så knallar jag till Apple Store i Malmö när de öppnar om en månad, så får de fixa detta.

Det tror jag du gör rätt i.

Det enda som är lite jobbigt är såna där saker som bara funkar över WiFi, som att ladda ner kartorna till Navigon. Annars klarar man ju sig finfint på 3G, speciellt eftersom min 3G är snabbare än både kontorets WiFi och det jag har hemma.

Senaste om WiFi-gate: Jag har ställt om vår gamla D-Link till WEP och nu går min iPhone 5 plötsligt dubbelt så snabbt på WiFi. Får koppla in vår gamla Netgear där hemma och sätta i WEP och se om det blir någon skillnad.

Edit: Bara för att testa har jag stängt av säkerheten i nätverket här hemma. Samtidigt har jag gömt nätverket så att grannarna inte får helt jättelätt att snylta. Fungerar hittills bra. Verkar som det är krypteringen som spökar.

Senast redigerat 2012-09-27 20:16
  • Superhjälte
  • 2012-09-27 19:44

Har haft en vit 64 GB sedan i tisdags. Är den bästa iPhone jag har ägt (och jag har haft alla modeller).

Känns det som ett HELT KLART VÄRT uppbyte, även från 4S?

Ursprungligen av theplague:

Känns det som ett HELT KLART VÄRT uppbyte, även från 4S?

Japp.

Ursprungligen av theplague:

Känns det som ett HELT KLART VÄRT uppbyte, även från 4S?

Har du en stabil inkomst: Ja.
Är du student: Nej.

  • Medlem
  • Motala
  • 2012-09-28 00:52
Ursprungligen av D_Odell:

Har du en stabil inkomst: Ja.
Är du student: Nej.

Har du en fungerande telefon: Nej.

Blir oerhört provocerad av köphetsen kring Apples produkter. Deras produkter har ju trots allt en livslängd på långt över ett år. Att försöka skära ned och inte köpa ny elektronik en gång per år när man redan har en fungerande lur är något de flesta borde börja fundera på.

Blir lite off topic nu, men snälla, vi har bara ett jordklot med begränsade resurser.
I dag tar jordens resurser slut - Kommunalarbetaren

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-28 00:57
Ursprungligen av qom:

Har du en fungerande telefon: Nej.

Blir oerhört provocerad av köphetsen kring Apples produkter. Deras produkter har ju trots allt en livslängd på långt över ett år. Att försöka skära ned och inte köpa ny elektronik en gång per år när man redan har en fungerande lur är något de flesta borde börja fundera på.

Blir lite off topic nu, men snälla, vi har bara ett jordklot med begränsade resurser.
I dag tar jordens resurser slut - Kommunalarbetaren

Bla bla bla bla...gör något konstruktivt istället och logga ut och skit i hur vi spenderar våra pengar.

Snacka om att slita mygg och svälja elefanter.

  • Medlem
  • Motala
  • 2012-09-28 01:34
Ursprungligen av lappen71:

Bla bla bla bla...gör något konstruktivt istället och logga ut och skit i hur vi spenderar våra pengar.

Snacka om att slita mygg och svälja elefanter.

Well, som sagt, det handlar väldigt lite om pengar.
Men det här ämnet hör inte hemma här, hoppas bara på lite reflektion hos människor.

Nu, när jag är 97% säker på att jag hittat problemet med min WiFi och kan surfa obehindrat så slås jag av hur fantastiskt snabbt Safari jobbar på den. Luren är helt enkelt grym.
Med säkerheten avstängd på WiFi så går det som tåget. Och jag var på fotbollsträning med dottern innan.
Körde lite Bredbandskoll. 19 MBit/s ner på 3G. Och då var vi lite på bondvischan.

En grej som slår mig, det har blivit tyst om skrapor på nätet. Beror det på att det var överdrivet?

Ursprungligen av BlackSmp:

En grej som slår mig, det har blivit tyst om skrapor på nätet. Beror det på att det var överdrivet?

Som alltid.
Min ser fortfarande lika fin ut som när jag packade upp den i måndags.

Bevaka tråden