Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriproblem MacBook Pro Retina

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan. Igår stängde jag av min retina med ca 60% kvar av batteriet, idag startade den inte förän jag satte i sladden och ser då att det är 0% i batteri, det tog ca 15 minuter innan den kom upp i 1%.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-31 10:59

Jag kan bara gissa att datorns interna laddstation och dess kommunikation med batteriet har strulat, men händer det igen så kontakta ditt lokala Apple service ställe för att eventuellt få ditt batteri eller logikkort utybytt på en sådan ny och dyr dator.

Helt uppenbart har datorn förbrukat energi under natten även om den varit helt avstängd som du nämner, inte normalt det ska den inte göra ( ej 60 % i alla fall ), var datorn helt avstängd eller nerfällt viloläge ?

Ladda samtidigt upp batteriet max och ladda sedan ut batteriet fullständigt, för att optimera battericellerna, finns info om hur du ska göra hos Apple hemsida eller din instruktionsbok.

Senast redigerat 2012-07-31 11:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-31 11:53

Stängde du av den eller satte den i vila? I en annan tråd så verkar MBPR ha varit "aktiv" mot nätverket under natten, kan det vara något sådant som hänt?

Jag stängde av den helt, fast, jag kom på sen att jag kollade inte att den blev avstängd, så den kanske inte vart det också drog nått program ur batteriet, fast då kanske datorn skulle ha säkerhetskopierat också men det hade den inte gjort under natten.
Får se om det händer igen.

Nu har det hänt igen, kanske dags att kontakta butiken

1
Bevaka tråden