Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hämta foton från extern hd?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-09-11 13:56

Jag är TOTAL nybörjare på mac (och datorer över huvud taget), så min fråga är kanske lite märklig. Jag har en extern hd (wd) kopplad till min mac book och gör kontinuerliga säkerhetskopior via time machine.

Nu vill jag helt enkelt gå in i den externa hårddisken för att kontrollera att alla mina foton verkligen har hamnat där innan jag raderar dem från min kamera (vill ju ha fotona både på datorn och den externa hd:n).

Hur går jag in i den externa hd:n?

När jag vill öppna iphoto i externa hd:n står det bara "Du kan inte öppna programmet iPhoto eftersom det finns i en Time Machine-säkerhetskopia."

  • Medlem
  • 2012-09-11 13:58

Det du har i din Time Machine är en spegling av din dator. Du kan (eller bör) inte öppna filer eller program från Time Machine.
Alltså, du kan navigera in i time machine genom Finder om du prompt ska verifiera att filerna finns där, men just när det gäller iPhoto sparas filerna i en dold mappstruktur som inte är helt enkel att ta sig in i om man inte vet vad man gör. Och eftersom du själv säger att att du är nybörjare avråder jag bestämt från att du försöker.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-09-11 20:09
Ursprungligen av Baron:

Det du har i din Time Machine är en spegling av din dator. Du kan (eller bör) inte öppna filer eller program från Time Machine.
Alltså, du kan navigera in i time machine genom Finder om du prompt ska verifiera att filerna finns där, men just när det gäller iPhoto sparas filerna i en dold mappstruktur som inte är helt enkel att ta sig in i om man inte vet vad man gör. Och eftersom du själv säger att att du är nybörjare avråder jag bestämt från att du försöker.