Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fullskärmsläge på två skärmar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-05 10:02

Har en macbook pro (nov 2011) och kör bland annat parallels i fullskärm. Tänkte jag skulle plugga in en extern skärm och få upp fullskärmswindows på den medan jag har macskrivbordet på laptopen men se det verkar inte funka?
Finns det något sätt att ha två olika fullskärmar igång samtidigt?

Om du menar fullskärmsläget i Lion eller Mountain Lion så kan du bara ha en applikation uppe i fullskärmsläge åt gången. Lite märkligt faktiskt, men så är det.
Så det är nog bara att maximera fönstren som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-05 16:43

Som pmarriott skriver hanterar inte OSX två "native" fullskärms applikationer samtidigt bredvid varandra även om du har två skärmar. En app kan däremot populera två skärmar om utvecklaren skrivit programmet så. Anledningen till varför det är så är hur OSX hanterar fullskärm appar som egna "spaces". Enormt märklig lösning men så är det tyvärr.

Många program - däribland vissa av Apples egna - följer inte OSX "native" fullskärmsläge dock. Bl.a VLC kan köra en film i fullskärm på en skärm medan skärm två populeras av andra fönster.

Mitt tips är att skaffa "Moom" som ger dig lite kontroll över fönster i OSX. Med det kan man enkelt göra fönster maximerade eller att de tar en exakt del av skärmen. Programmet finns även på AppStore.

1
Bevaka tråden