Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto - manuellt justera miniatyrer?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-28 11:59

Hej vänner.

iPhoto har rört till det lite efter en uppdatering av cache och när den byggde om biblioteket av någon anledning.

Nu visar den fel miniatyrer på vissa bilder - trots att jag startat upp med cmd+alt och uppdaterat miniatyrerna några gånger. Har även byggt om biblioteket på nytt, reparerat behörigheter och gjort allt apple hänvisar till.

Nu är frågan - kan jag inte manuellt tala om för iphoto var källan till miniatyrerna skall hämtas ifrån? Rätt miniatyrer ligger ju i biblioteket om man söker i Spotlight - lätt som en plätt. Men iphoto fattar bara lite trögt.

Någon?

Vilken version av iPhoto kör du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-30 01:52

11. Senaste. Jag kom runt problemet genom att exportera ut berörda filer, ta bort de gamla ur iphoto och importera in dem på nytt och låta iPhoto skapa nya miniatyrer. Det tog en evig tid. Trodde först att en editering av de aktuella bilderna i PS skulle skapa nya thumbnails, men det rörde bara till det ytterligare.

Om någon stöter på samma problem är det åtminstone så jag fick göra, börja om på nytt.

1
Bevaka tråden