Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knasig CD i en iBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har "problem" med min sambos 800Mhz iBook, CD-läsaren spinner upp med ojämna mellanrum utan att det finns en skiva i den. Datorn står påslagen 24/7 och med (enligt mig) alltför täta intervaller verkar iBooken vilja kolla om det sitter en skiva i spelaren. Den spinner upp med några "ryck" för att sedan bli tyst igen.

Jag tänkte höra om det är någon annan iBook-ägare som haft samma problem ?

// daniel

  • Medlem
  • 2003-07-07 03:56

Min CD (på ibook 500) spinner endast när jag sätter i en CD-Skiva, men då spinner den ganska rejält iofs.

Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Min CD (på ibook 500) spinner endast när jag sätter i en CD-Skiva, men då spinner den ganska rejält iofs.

Ja det hoppas jag

  • Medlem
  • 2003-07-07 22:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Ström
Ja det hoppas jag

Haha, jo det är klart, men det låter otroligt mycket. Ungefär som en rymdraket

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-12 21:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Ström
Har "problem" med min sambos 800Mhz iBook, CD-läsaren spinner upp med ojämna mellanrum utan att det finns en skiva i den. Datorn står påslagen 24/7 och med (enligt mig) alltför täta intervaller verkar iBooken vilja kolla om det sitter en skiva i spelaren. Den spinner upp med några "ryck" för att sedan bli tyst igen.

Jag tänkte höra om det är någon annan iBook-ägare som haft samma problem ?

// daniel

Det där har aldrig hänt med min iBook, låter som det är något problem med sensorn som känner av om cd-luckan är stängd eller inte kanske?

För enda gången när den spinner upp på min iBook 800 utan att det är cd i är just när man stänger luckan. Låter som du borde ha den kollad, annars är det väl lätt att spelaren blir ännu mer utsliten.

1
Bevaka tråden