Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP Problem efter hårddiskuppgradering.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fixar en MBP 2010 och bytte hårddisk till WD Black 500GB, jag glömde koppla ur batteriet under bytet ska sägas. När jag startar datorn så flashar skärmen snabbt vitt och sen grått... den börjar boota från min snow leopard-USB sticka men sen kommer kernel panic...

Är inte helt säker på att Snow Leopard funkar på den här maskinen, det är "OEM"-utgåvan som jag köpte för 295kr back in the days.

Kan det vara minnet som har något fel eller har någon någon aning?

Har du öppnat igen o kollat så alla kontakter sitter som de ska?

Jag har bytt disk många gånger utan att koppla ur batteriet, skulle inte tro det är det.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-08-16 23:44

Det kan vara så att din SL inte är kompatibel, dock skall retailversionen vara ganska så generisk. Däremot är versionen man fick med på skivor specifika för just den modellen. Du har inte skaffat Mountain Lion, alt Lion? Isf kan du göra en bootbar installation från USB sticka med. Guider för det finns på forumet här efter lite sökning
Alternativt, om du har kvar originalskivorna som kom med datorn, så kan du prova att starta från någon av dem och se om problemet kvarstår.

Det sitter en skiva av okänd "valör" i datorn som jag inte får ut av någon anledning, har provat allt med force eject och allt vad det heter... jag har provat koppla ur dvd:n och då dör ju skivan men inte fan funkar datorn nå bättre för det.

Den funkar sporadiskt, får jag bild med "frågetecken" och stänger av den så blir det ingen bild... har provat SMC-reset utan framgång.

Jag hade på mig antistat-band kopplat till jord när jag gjorde ingreppet, har senare sett att magsafe-sladden har en kabelskada, kände även lite spänning i antistat-bandet och undrar om datorn blivit "knäpp" av felet på magsafe-sladden? :-/

Det är en Macbook Pro mid 2010

Nu har jag provat installera Mountain Lion och den går ju vidare utan Kernel Panic till startskärmen där jag ska formatera hårddisken i skivverktyg, men disken DYKER INTE upp i skivverktyg! (Disken funkar i andra datorer)...

Jag börjar misstänka defekt "Apple Hard Drive/Sleep/IR Cable"... kostar fläsk på EET men dom kan iaf. leverera ny...

Har nu läst på hos forumet på Apple och det verkar som att fler har problem med defekt HDD-kabel i dessa MBP:na Jag tror inte att det är något fel på orginaldriven på 250GB utan det är hårddisksladden som har något fel och därför visar datorn "?"...

Får väl investera 589kr+moms då för att prova... Ifixit tar 350kr+frakt för en begagnad kabel.

1
Bevaka tråden