Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här kan iPhone 5 komma att se ut

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På det där bilderna ser det ut som att iPhone skulle få större yttre mått än idag för att få plats för en större skärm medan andra "mock-ups" snarare visat att skärmen skulle ges mer utrymme på höjden inom dagens yttre mått

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-08 22:51

Den ser lite väl avlång ut.

  • Medlem
  • 2012-08-08 23:36

Helst ännu längre och böjd

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-09 00:12

Dessa bilderna har ju cirkulerat väldigt länge nu.

Jag personligen hoppas innerligt att Apple överraskar oss helt med en helt annan design, en där de behåller dimensionerna på dagens iPhone 4S. Skärmen kan få vara större om det nu är en så big deal som vissa tycker, men inte på bekostnad av telefonens dimensioner som den har idag. Dimensionerna är perfekt som de är

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-09 00:32

Än hur det blir kommer många bli missnöjda.
Det går inte att revolutionera telefon design så mycket mer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-09 12:01
Ursprungligen av lappen71:

Än hur det blir kommer många bli missnöjda.
Det går inte att revolutionera telefon design så mycket mer.

Ursprungligen av zappee:

Som lappen71 skrev, det går inte att revolutionera telefondesign speciellt mycket längre.

Ursprungligen av Keith Richards:

Den är väldigt lik 4:an, men som någon sade man kan ju inte revolutionera design hela tiden. Kanske bättre att man satsar på innehållet?

Det är jag övertygad om att det går. Apple kan.

Sedan om det blir till denna iterationen, det vet jag inte.

Ursprungligen av pmarriott:

Inte så konstigt när väldigt många tillverkare av androidlurar gör allt för att efterlikna iPhone.

Dock så ser dessa mockups ut som Android-lurar, inte som en iPhone efterliknad av en Android som är efterliknad av en iPhone Alldeles för avlång, fel dimensioner.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-08-09 05:58

Storleken på telefonen på de där bilderna gör att den påminner inte så lite om en (valfri) androidlur.

Ursprungligen av MatsOlov:

Storleken på telefonen på de där bilderna gör att den påminner inte så lite om en (valfri) androidlur.

Inte så konstigt när väldigt många tillverkare av androidlurar gör allt för att efterlikna iPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-09 08:44
Ursprungligen av MatsOlov:

Storleken på telefonen på de där bilderna gör att den påminner inte så lite om en (valfri) androidlur.

Som lappen71 skrev, det går inte att revolutionera telefondesign speciellt mycket längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-09 09:48

Det här vore coolt: iPhone 5 Commercial - YouTube

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-09 09:58

Ja, den hade varit grym! Men det tar nog några år till.

Jag tycker det är väldigt spännande hur den är byggd. Det verkar ju bli en unibody-design men som är delad i tre sektioner för antennfunktionens skull. Men är den urfräst av aluminium så blir den lätt att bearbeta och låg vikt men inte så stryktålig.

Den skulle kunna vara gjord i rostfritt stål precis som 4 o 4s men då har jag svårare att förstå hur den är tillverkad. Det verkar hur som helst bli en mycket stabil och snygg telefon.

Efter att jag studerat bilderna från iLab 次期iPhone5と思われるパーツをいくつか入手しました! är jag ganska övertygad att den blir helt i aluminium. Om man kollar på dom utfrästa skruvtornen ser det ut som det sitter ipressade gängor av stål för att ge bättre styrka åt gängorna.

Senast redigerat 2012-08-09 15:25

Tjena

Den är väldigt lik 4:an, men som någon sade man kan ju inte revolutionera design hela tiden. Kanske bättre att man satsar på innehållet?

Tycker den kan vara lite tunnare än vad bilderna visar, närman sett de nya androiderna känns 4:an lite väl tung och tjock.

Hälsningar

Keith

Om den blir större så går Apple min väg - igen. För mig är iPhone en dator och den är så viktig att jag gärna har ett hölster för att bära runt den. Nu tror jag inte dom går så långt - att den ska gå att ha i en jeansficka är nog gränsen som Jobs satte och där är nog hela gänget i Cupertino eniga. Men för min del kan dom göra den ännu större - typ en iPad som är så liten att man kan ha den hängande i ett hölster.

Ursprungligen av Zimmerman:

Om den blir större så går Apple min väg - igen. För mig är iPhone en dator och den är så viktig att jag gärna har ett hölster för att bära runt den. Nu tror jag inte dom går så långt - att den ska gå att ha i en jeansficka är nog gränsen som Jobs satte och där är nog hela gänget i Cupertino eniga. Men för min del kan dom göra den ännu större - typ en iPad som är så liten att man kan ha den hängande i ett hölster.

Jobs hade dock rätt pösiga jeans så vad vet man (:

Ursprungligen av Zimmerman:

Om den blir större så går Apple min väg - igen. För mig är iPhone en dator och den är så viktig att jag gärna har ett hölster för att bära runt den. Nu tror jag inte dom går så långt - att den ska gå att ha i en jeansficka är nog gränsen som Jobs satte och där är nog hela gänget i Cupertino eniga. Men för min del kan dom göra den ännu större - typ en iPad som är så liten att man kan ha den hängande i ett hölster.

Då vore det bättre att behålla storleken på telefonen och istället komma med en 8" Ipad:)

För stort - går inte att ha i ett hölster i bältet. Går inte att ringa med heller (jo, det händer att jag/det ringer och nödsamtalsmöjlighet är bra).

Ursprungligen av BlackSmp:

Då vore det bättre att behålla storleken på telefonen och istället komma med en 8" Ipad:)

Ursprungligen av Zimmerman:

För stort - går inte att ha i ett hölster i bältet. Går inte att ringa med heller (jo, det händer att jag/det ringer och nödsamtalsmöjlighet är bra).

Jag se hellre något i stil med Sony Ericsson Ray. En av de få androidtelefoner som jag varit lockad av

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-09 21:40
Ursprungligen av Zimmerman:

För stort - går inte att ha i ett hölster i bältet. Går inte att ringa med heller (jo, det händer att jag/det ringer och nödsamtalsmöjlighet är bra).

Va??? Aldrig kört VoIP? De flesta (svenska) operatörer supportar nödsamtal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-09 16:20
Ursprungligen av Zimmerman:

Om den blir större så går Apple min väg - igen. För mig är iPhone en dator och den är så viktig att jag gärna har ett hölster för att bära runt den. Nu tror jag inte dom går så långt - att den ska gå att ha i en jeansficka är nog gränsen som Jobs satte och där är nog hela gänget i Cupertino eniga. Men för min del kan dom göra den ännu större - typ en iPad som är så liten att man kan ha den hängande i ett hölster.

Det ryktas ju om en iPad 7", så då kanske du får din "telefon" som är en dator.

Även om iPhonen på bilderna ser lite avlång ut så tror jag att man snabbt vänjer sig, en rad extra med appar och lite mer skärmyta är väl trevligt även om jag inte skulle sörja om Apple håller fast vid den nuvarande skärmstorleken. Frågan är var gränsen går någonstans, när blir mobilen för stor? Jag var precis och fikade men en kompis som har en ny Sony Ericsson (smarthphone) och den såg gigantisk ut i jämförelse med min iPhone, tror det var 4,2 tum på han SE.

Ursprungligen av stile:

Det ryktas ju om en iPad 7", så då kanske du får din "telefon" som är en dator.

Även om iPhonen på bilderna ser lite avlång ut så tror jag att man snabbt vänjer sig, en rad extra med appar och lite mer skärmyta är väl trevligt även om jag inte skulle sörja om Apple håller fast vid den nuvarande skärmstorleken. Frågan är var gränsen går någonstans, när blir mobilen för stor? Jag var precis och fikade men en kompis som har en ny Sony Ericsson (smarthphone) och den såg gigantisk ut i jämförelse med min iPhone, tror det var 4,2 tum på han SE.

När man inte längre kan hålla enheten med en hand är det inte längre en telefon o den är för stor

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-09 20:25
Ursprungligen av Zimmerman:

Om den blir större så går Apple min väg - igen. För mig är iPhone en dator och den är så viktig att jag gärna har ett hölster för att bära runt den. Nu tror jag inte dom går så långt - att den ska gå att ha i en jeansficka är nog gränsen som Jobs satte och där är nog hela gänget i Cupertino eniga. Men för min del kan dom göra den ännu större - typ en iPad som är så liten att man kan ha den hängande i ett hölster.

My God, vad tachy...

Ursprungligen av Zimmerman:

Om den blir större så går Apple min väg - igen. För mig är iPhone en dator och den är så viktig att jag gärna har ett hölster för att bära runt den. Nu tror jag inte dom går så långt - att den ska gå att ha i en jeansficka är nog gränsen som Jobs satte och där är nog hela gänget i Cupertino eniga. Men för min del kan dom göra den ännu större - typ en iPad som är så liten att man kan ha den hängande i ett hölster.

Får mig osökt att tänka på de första mobila telefonerna som ibland var stora som väskor o som varje yuppie på 80-talet bara måste ha

...allting är relativt, även vår uppfattning av vad som är litet...

Det här känns mer troligt än ovanstående bild:

This Is What The Front Assembly Of The Next iPhone Looks Like Disassembled | Cult of Mac

Du menar som en Ikea-byggsats:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Du menar som en Ikea-byggsats:)

Jajemen ;p

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det här känns mer troligt än ovanstående bild:

Syftar du på bilderna från iLab? Jag är helt inställd på att det är så den kommer se ut.

Ursprungligen av Macaddict:

Syftar du på bilderna från iLab? Jag är helt inställd på att det är så den kommer se ut.

Missade att det fanns fler bildlänkar än den i första inlägget, vilket var den jag syftade på...

  • Medlem
  • 2012-08-09 17:56

En sån här då:
File:Telefonkiosk i Skänninge, juni 2004.jpg - Wikimedia Commons
Lyxmodellen har bärsele.

1
Bevaka tråden