Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela kalender privat OCH offentligt iCloud

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Genom att logga in på icloud.com kan man enkelt dela en kalender med andra, antingen genom att bjuda in privat (den som man delar med måste då ha ett apple-ID, och kan ges behörighet att redigera kalendern) eller offentligt (den andre behöver inte något konto utan prenumenerar endast på kalendern).
Jag skulle behöva använda mig av båda möjligheterna, dvs jag har en kalender som jag dels vill dela med andra som kan redigera den men som jag också vill kunna låta folk prenumerera på. Nu blir det knepigare, eftersom det inte går att välja båda alternativen samtidigt för samma kalender. Någon som har någon smart lösning?

Jag tror inte Apples iCloud (simpla som alltid) är rätt lösning för dig, kika på Googles tjänster?

Synd, eftersom jag redan har kalendern up n running på iCloud (vi är tre admin på den) så hade det varit smidigt om andra kunnat prenumerera på den också. Det känns ju lite fattigt att inte kunna göra båda delarna samtidigt... Får väl kika på googles cal istället - blir dock en del jobb att lägga om allt från grunden.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 02:05

Går det inte att dela på iCloud för admins och använda dela på datorn för allmänheten, eller är dom hopkopplade?

En självklar funktion annars tycker jag, har du anmält det till Apple?

Ursprungligen av LaHe:

Går det inte att dela på iCloud för admins och använda dela på datorn för allmänheten, eller är dom hopkopplade?

En självklar funktion annars tycker jag, har du anmält det till Apple?

Nej, det är precis det som inte tycks gå; man kan inte dela på båda sätten för samma kalender. Jag har anmält till Apple - får hoppas att det fungerar i framtiden. Till dess tycks jag få förlita mig på google!

  • Avstängd
  • 2012-08-02 12:23
Ursprungligen av billyjam:

Nej, det är precis det som inte tycks gå; man kan inte dela på båda sätten för samma kalender. Jag har anmält till Apple - får hoppas att det fungerar i framtiden. Till dess tycks jag få förlita mig på google!

Du skrev väl i din anmälan att du vänder dig till google? Sånt "kan" sätta fart på folk

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2013-06-04 15:24

Vet inte om det var billyjams klagomål som satte fart på Apple, men ovanstående funktion funkar numera. Se http://support.apple.com/kb/PH2689?viewlocale...

Dock har jag inte testat via klient, men i webbkalendern på icloud.com fungerar det att klicka i båda rutorna. Dock tycker jag klickrutan "privat kalender" är feldöpt, den borde heta "delad kalender".

1
Bevaka tråden