Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler bilder och video på nästa iPhone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

12 September skall tydligen vara datumet denna Unibody iPhone presenteras ..

som jag sagt tidigare så skall det bli intressant att se hur Apple har löst med värmeutvecklingen.

Eftersom moderkortet kommer vara direkt fast i unibodyn och att man sedan håller direkt i själva unibodyn.

När man har iphonen i handen måste väll göra enheten mycket varmare i handen till skilnad mot iPhone 4 och 4S som har glas som som ett lager mellan handen och moderkortet .

Ursprungligen av gotfredsen:

12 September skall tydligen vara datumet den presenteras ..

Apple iPhone 5 and iPad mini event planned for September 12, iPhone 5 release date for September 21 | iMore.com

Jag tror på alla rykten och datum när jag ser det med egna ögon.

Ursprungligen av keptang:

Jag tror på alla rykten och datum när jag ser det med egna ögon.

Vad betyder det egentligen? Att du tror på alla rykten retroaktivt när de visar sig stämma med verkligheten? Eller att du tror på varenda rykte du läser med dina egna ögon?

Ursprungligen av Adrian B:

Vad betyder det egentligen? Att du tror på alla rykten retroaktivt när de visar sig stämma med verkligheten? Eller att du tror på varenda rykte du läser med dina egna ögon?

Några rykten och datum lär väl stämma, det får vi se.
Innan den faktan visas så tror jag inte på något av det.

Ursprungligen av keptang:

Några rykten och datum lär väl stämma, det får vi se.
Innan den faktan visas så tror jag inte på något av det.

Det är lite av tjusningen tycker jag, att kunna bedöma vilka rykten som är nonsens och vilka som kommer att visa sig stämma. För det råder ingen tvekan om att många rykten faktiskt är sanna. Kolla bara på vilka rykten jag skrev om inför WWDC. Att avfärda alla är att göra det alldeles för enkelt för sig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-30 13:52
Ursprungligen av gotfredsen:

som jag sagt tidigare så skall det bli intressant att se hur Apple har löst med värmeutvecklingen.

Eftersom moderkortet kommer vara direkt fast i unibodyn och att man sedan håller direkt i själva unibodyn.

När man har iphonen i handen måste väll göra enheten mycket varmare i handen till skilnad mot iPhone 4 och 4S som har glas som som ett lager mellan handen och moderkortet .

Värmen som alstras i elektroniken MÅSTE ledas bort. Du kan inte isolera in den i luren för då får du en överhettning. Om hela luren kan fungera som kylfläns kommer du totalt sett att få en bättre hantering av värmen och minska risken för hetta.

Jag hoppas att vi aldrig får se en lur med fläkt.

Jo, jag känner till iMores artikel, skulle bara gärna vilja se lite vad den får för kommentarer från andra håll, om den är trovärdig eller ej. iMore har haft solida källor tidigare.

Föresten så släppte Omnivision en ny 12.7 MP Camera sensor ...

OmniVision Announces 12.7-Megapixel OmniBSI-2™ Image Sensor for High-End Smartphones and Tablets

Som för övrigt klarar 1080p i 60 fps

Så det är inte helt omöjligt att nästa iphone får en 12.7 MP Camera ..

Ser vi till tidigare modeller så kan det se ut så här

iPhone 3GS - 3 MP / 30 fps VGA
iPhone 4 - 5 MP / 30 fps 720p
iPhone 4S - 8 MP / 30 fps 1080p

iPhone 5 - 12 MP / 60 fps 1080p

Så summerar man det

new iPhone - Top Features
- Unibody Design
- 4 inch 16:9 Retina Display
- Apple A5X / A6 (Quad Core?)
- 1GB DRAM
- 16, 32 & 64 GB Storage
- 4G LTE World Phone
- 802.11n (5Ghz)
- 12 MP Camera
- 2 MP Front Camera
- AirDrop
- Bigger Battery
- NFC

Ursprungligen av gotfredsen:

Så summerar man det

new iPhone - Top Features
- Unibody Design
- 4 inch 16:9 Retina Display
- Apple A5X / A6 (Quad Core?)
- 1GB DRAM
- 16, 32 & 64 GB Storage
- 4G LTE World Phone
- 802.11n (5Ghz)
- 12 MP Camera
- 2 MP Front Camera
- AirDrop
- Bigger Battery
- NFC

Låter som en väldigt rimlig lista. Inga fantasienhörningar så att säga Jag är dock fortfarande osäker på om Apple verkligen satsar på NFC.

  • Avstängd
  • 2012-07-30 15:36

- 4G LTE World Phone? vad betyder det, att den skulle funka på vårat 4G nät i tex Sverige?

Ursprungligen av LaHe:

- 4G LTE World Phone? vad betyder det, att den skulle funka på vårat 4G nät i tex Sverige?

helt korrekt.

http://news.cnet.com/8301-13579_3-57457885-37/iphone-5-to-be-true-3g-4g-world-phone-says-analyst/

YES!

  • Avstängd
  • 2012-07-30 15:50

Skönt att dom inte gör om samma misstag som med iPad 3

Ursprungligen av LaHe:

Skönt att dom inte gör om samma misstag som med iPad 3

Jag tror inte 4G i iPad 3 var ett "misstag" i den meningen att de trodde att de skulle vara tillräckligt för alla. Jag har för mig att jag läst något om att det förmodligen inte fanns bra integrerade chip, tillräckligt små chip, tillräckligt strömsnåla chip eller liknande för fullständigt 4G då. Så lösningen som blev var en kompromiss. Enda riktiga misstaget de gjorde var att marknadsföra det som 4G i resten av världen, vilket förstås var missvisande.

exakt och lösningen skall tydligen vara att använda

Qualcomm’s Multi-Mode Gobi LTE Radio Chip

Qualcomm's Multi-Mode Gobi LTE Radio Promises a Roaming Future for iPhones, Androids

Dock tror jag inte det var ett misstag att 4G LITE på ipad inte fungerar i Sverige utan ett strategiskt val eftersom det inte fanns vid design och produktionsstart av ipad 3 någon Multi Mode Chip för 4G LTE ..

nu finns det det och det är just därför jag tror att Apple kommer uppdatera iPad 4 med samma Multi Mode LTE Chip som iPhone 5 får

1
Bevaka tråden